Neděle, 8 září, 2024

Z Ostravy do světa a zase zpátky

Vlastně jsem naprosto typický představitel „generace Ypsilon“. Po vystudování průmyslovky jsem se začal zajímat prakticky o všechno, kromě techniky. Magnetem pro mne byla oblast médií. Pobyt v zahraničí v Evropě mi už po několika letech nestačil, a další zastávkou se proto stal New York. Svět zajímavé práce, zábavy a cestování však cosi postrádal. Výhled na Grand Place se nemohl vyrovnat Beskydám v popředí s vysokými pecemi, a poradám chyběla nátura rámovaná slovy: „Snaha není koksovatelná.“ Návrat do rodné Ostravy se nutně stal nevyhnutelným.

Společnost nás ráda označuje jako „mileniály“. Podle hodnocení sociologů jsme generací línou a přecitlivělou, ovšem také sebevědomou a vysoce flexibilní. V zaměstnání nehledáme jen finance, ale rovněž smysl. Milujeme výzvy, vyžadujeme vyšší životní úroveň a chceme mít výrazné osobní uplatnění. Zkrátka a dobře, jsme snad nejbedlivěji sledovanou generací. Možná za to může fakt, že jsme generací, která v příštích třiceti letech bude zodpovědná za ekonomickou základnu našeho hospodářství, a spousta z nás od této zodpovědnosti utíká – ať už do Prahy, nebo ještě dále. Stejně tak, jako v pohádkách Honza chodil do světa, se však i my vracíme. A stejně jako pohádkový Honza buďto s nevěstou, nebo s pytlem peněz, a nejlépe s obojím. Mohu-li si tedy jako člen redakční rady dát cíl, pak je to fakt, aby se magazín POSITIV Business & Style stal onou moudrou pohádkovou babičkou, chytrou sojkou, nebo milou Madlenkou se selským rozumem, která Honzovi napoví: „Je čas vrátit se domů.“

Mgr. Vladimír Maryška

Koordinátor rozvojových a inovačních projektů, odbor energetiky, průmyslu a chytrého regionu

Celý článek včetně anglického překladu naleznete v magazínu POSITIV Business & Style 3/2023 ZDE.

RELATED ARTICLES