Skandinávská společnost Heimstaden je třetí největší poskytovatel nájemního bydlení v Evropě a zároveň lídr mezi poskytovateli nájemního bydlení v Česku. Chce zde zúročit své dlouholeté zkušenosti, přichází s novými vizemi, zodpovědným chováním a snahou přispět k utváření přátelských domovů a komunit.
Už více než rok jste generálním ředitelem, tedy vůdčí osobností skandinávské společnosti Heimstaden, která v České republice vlastní téměř 43 tisíce nájemních bytů. Jaký byl přechod pod novou značku, kterou u nás do té doby nikdo neznal?
Rozhodně nijak násilný, skandinávská skupina Heimstaden poskytuje nájemní bydlení v několika zemích v Evropě, má svá pravidla, hodnoty fungování, které jsou neměnné. Po mém nástupu do firmy v roce 2017 jsme spolu se zástupci předchozího vlastníka zahájili kroky, abychom mohli tehdejší společnost Residomo posléze předat dlouhodobému investorovi, kterým je Heimstaden. Naši společnost si nový vlastník vybral jako lídra, který nastavil standardy služeb a kvality nájemního bydlení v České republice a svou profesionalitou se může rovnat špičkové evropské konkurenci. Osobně jsem neměl sebemenší problém pod novou značku přejít, protože mně se hodnoty Heimstaden líbí. Mám blízko ke vztahu Seveřanů k životnímu prostředí, přírodě, otevřené kultuře, která vnímá člověka na vysoké úrovni, respektuje jeho potřeby. A blízká je mi také mentalita tamních obyvatel, v níž je zakořeněn systém, pořádek, disciplína atd. Navíc severskou náturu, zvyky i povahu Skandinávců jsem měl možnost blíže poznat při svém studijním pobytu ve Finsku.
Základní vize Heimstaden – Přátelský domov, se kterou tato společnost přišla do naší republiky, tedy pro vás byla logickým vyústěním nového přístupu společnosti ke svým klientům…
Určitě ano. Společnosti skupiny Heimstaden svým klientům, kteří jsou vždy v centru zájmu, nechtějí nabízet pouze dostupné nájemní bydlení se čtyřmi stěnami v jednotlivých pokojích, ale domov, ve kterém se jim bude dobře bydlet a trávit své důležité životní chvíle. Ve skandinávských zemích je obecně kladen velký důraz na vysokou kvalitu péče o klienty, na komunikaci s nimi, vstřícnost a respekt k jejich potřebám. V našich bytech může bydlet opravdu každý, máme nabídku pro každou věkovou i sociální skupinu, pro každou životní situaci klienta. A můžeme mu nabídnout nejen přátelské, stabilní a pohodové bydlení v bezpečném prostředí, ale i vstřícnou vzájemnou komunikaci, která je po spuštění nové mobilní aplikace a zákaznického portálu Můj domov i bezplatné klientské linky mnohem operativnější a jednodušší. Jsem přesvědčen, že zájem o nájemní bydlení ještě více poroste, protože umožňuje větší sociální mobilitu, pružněji reagovat na různé životní situace, například stěhování za prací apod.
Celý rozhovor si můžete přečíst v magazínu POSITIV Business & Style 1/2021.