Neděle, 14 srpna, 2022

Kia dosáhla rekordního podílu na evropském trhu

  • S 502 677 novými registracemi v EU, zemích ESVO a UK značka v roce 2021 zvýšila svůj podíl na 4,3 % (2020: 3,5 %)
  • Více než 20% nárůst prodeje na celkově klesajícím trhu
  • 39 procent nových vozů Kia má elektrifikovaný pohon

Kia v Evropě dosáhla historicky nejvyššího tržního podílu, a to na pozadí celkového poklesu trhu s novými osobními vozy. Podle posledních zveřejněných údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) zvýšila Kia v roce 2021 svůj podíl na evropském trhu na rekordních 4,3 %, oproti 3,5 % v roce 2020.

V roce 2021 též vzrostly celkové roční prodeje značky Kia v zemích EU, EFTA a ve Velké Británii – vloni značka prodala 502 677 vozů, což znamená nárůst o 20,6 % oproti prodejům v objemu 416 715 v roce 2020. Tato příznivá čísla jsou v ostrém protikladu k obecným podmínkám na trhu s novými osobními vozy, kde byl zaznamenán pokles o 1,5 %; ve velké míře jde o důsledek problematických tržních podmínek vlivem pandemie a celosvětového nedostatku počítačových čipů.

Kia překonala výrobní potíže vykazované řadou dalších automobilek, když dokázala zajistit rychlé dodávky dílů a přizpůsobit produkci ve své moderní výrobní centrále na Slovensku v souladu s poptávkou zákazníků. Celkový výsledek za rok 2021 tak nakonec zaostal o pouhých 168 kusů za hodnotou 502 845 vozů prodaných značkou v roce 2019, tedy před nástupem pandemie koronaviru a následným nedostatkem počítačových čipů.

Jedním z cílů restartu značky Kia v roce 2021 bylo stát se předním poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility s neustále se rozšiřující modelovou nabídkou ekologických elektrifikovaných vozidel. Pozoruhodné loňské výsledky zahrnují i rostoucí prodeje elektrifikovaných vozů Kia, jejichž podíl ve 3. kvartálu dosáhl plných 45 %.

Komentuje Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe: „Loňský rok byl pro značku Kia nejen úspěšný, ale i velmi důležitý, kdy jsme provedli restart značky a představili novou odvážnou filozofii designu s označením ‚Spojené protiklady‘. Uvedli jsme náš první vyhrazený akumulátorový elektromobil (BEV) – model EV6, naše zcela nové SUV Sportage, navržené v Evropě a nyní i elektrifikované, a odhalili druhou generaci nového CUV Niro – všechny tyto atraktivní produkty dokládají posilující vedoucí postavení značky Kia v současné éře elektrifikace.“   

Kia chce v Evropě do roku 2035 uvést plně elektrifikovanou modelovou řadu, zahrnující celkem 11 akumulátorových elektromobilů (BEV), které nabídku značky rozšíří do roku 2026. Sedm z těchto BEV (včetně prvního zástupce – již uvedeného modelu EV6) bude postaveno na vyhrazené modulární platformě pro elektromobily E-GMP (Electric Global Modular Platform).

Zdroj: kia-express.cz

RELATED ARTICLES