Čtvrtek, 21 listopadu, 2024

Mezi Prahou a Ostravou také railjetem a InterJetem

Railjetem se svezou také cestující mezi Prahou a Ostravou. V první polovině nového jízdního řádu obslouží jeden pár spojů InterCity Ostravan. Jeden pár spojů zajistí také nejmodernější vlak Českých drah InterJet.

„Kvůli výlukám na trati mezi Prahou a Berlínem budeme mít v první polovině příštího roku k dispozici jednu soupravu railjet pro večerní obrat spojů Ostravan. Jednotku railjet zde nasadíme v kategorii InterCity a cestujícím nabídne služby, na které jsou naši zákazníci zvyklí ze spojů railjet Vindobona,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Jednotka railjet bude obsluhovat spoje IC 516 Ostravan Bohumín (5:05) – Ostrava hl.n. (5:13) – Ostrava-Svinov (5:21) – Olomouc hl.n. (6:14) – Pardubice hl.n. (7:33) – Praha-Libeň (8:27) – Praha hl.n. (8:34), v opačném směru bude nasazena na spoj IC 517 Ostravan Praha hl.n. (19:34) – Praha-Libeň (19:41) – Pardubice hl.n. (20:30) – Olomouc hl.n. (21:48) – Ostrava-Svinov (22:37) – Ostrava hl.n. (22:45) – Bohumín (22:53). Railjet bude obsluhovat tyto vlaky denně od změny jízdního řádu  do 30. června 2023. Vlak bude povinně místenkový a nabídne obvyklé služby souprav railjet: restaurační vůz, Wi-Fi, dětské kino, možnost dobíjet cestovní elektroniku, místa pro osoby na vozíku nebo pro přepravu jízdních kol atp.

Mezi Prahou a Ostravou bude nasazena také jedna souprava InterJet. Nejmodernější vlak Českých drah nadále obslouží spoje IC 506 Ostravan Ostrava hl.n. (13:13) – Ostrava-Svinov (13:21) – Olomouc hl.n. (14:14) – Pardubice hl.n. (15:33) – Praha-Libeň (16:27) – Praha hl.n. (16:34) a IC 503 Ostravan Praha hl.n. (9:34) – Praha-Libeň (9:41) – Pardubice hl.n. (10:31) – Olomouc hl.n. (11:48) – Ostrava-Svinov (12:37) – Ostrava hl.n. (12:45). Spoj nabídne veškeré služby obvyklé pro moderní jednotky InterJet, např. palubní Wi-Fi, možnost dobíjet cestovní elektroniku, dětské kino, místa pro osoby na vozíku nebo minibar. Vlaky jsou vybaveny speciálními okny, která umožňují snadný průchod mobilního signálu do interiéru vlaku a zajišťuj tak snazší telefonování a příjem dat během jízdy.

České dráhy nabídnou v jízdním řádu 2023 na páteřní lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha spoje typu SC Pendolino, velmi rychlé spoje IC Ostravan a Opavan s povinnou rezervací a standardní spoje EC/IC s více zastávkami. Nejrychlejší spoje ujedou trasu Praha – Ostrava za 3 hod. 3 minuty, v opačném směru ji stihnou za 3 hod. 13 minut.     

Zdroj: ceskedrahy.cz

RELATED ARTICLES