Český výrobce dekorativního a slavnostního osvětlení, vstupuje do nové sezóny s ambicí dál rozšiřovat své působení doma i v zahraničí. Firma, která už více než 25 let staví na poctivém řemesle, rodinném přístupu a ekologických řešeních, dnes patří mezi evropské lídry v oboru.
„Nejde nám jen o podnikání, chceme oživovat a kultivovat veřejný prostor a prostřednictvím světelných příběhů přinášet radost i poučení,“ říká majitelka společnosti DECOLED Eva Poláčková.


Česká značka, která mění tvář evropských měst
DECOLED zajišťuje celý proces – od návrhu přes výrobu až po instalaci – výhradně ve vlastních prostorách. Díky tomu má plnou kontrolu nad kvalitou i potřebnou flexibilitou realizací. Kreativitu spojuje s respektem k prostředí a udržitelnosti: využívá 3D tisk z recyklovaných materiálů i moderní technologie, které snižují ekologickou stopu a přinášejí inovativní řešení.
Světelné instalace DECOLED citlivě podtrhují atmosféru míst a nechávají naplno zazářit jejich jedinečnost – od historických památek po moderní veřejné prostory.
Když světlo překračuje hranice
Každý rok DECOLED rozsvítí přibližně 70 obchodních center a až 300 měst po celé republice, stále více však působí i v zahraničí – už ve 13 zemích Evropy a nově také ve Slovinsku či Irsku.
Významným směrem rozvoje jsou právě světelné výstavy na zámcích, hradech a v parcích. Letos se představí například v Maďarsku, Chorvatsku, Švýcarsku, Rakousku, ale i na Slovensku, v Německu a ve Francii.
„Našimi světelnými příběhy chceme umocnit atmosféru konkrétního místa a vyzdvihnout jeho jedinečný genius loci,“ vysvětluje Eva Poláčková, která je zároveň i autorkou světelných výstav.
„Každá expozice vychází z charakteru prostoru – ať už vyprávíme o životě na zámku, o císařovně Sisi nebo o univerzálnějších tématech, vždy jde o rozvíjení příběhu. Hranice posouváme způsobem výroby i vnímáním umění, mírou interaktivity, edukace a samozřejmě originalitou naší tvorby. Do veřejného prostoru vstupujeme se světlem citlivě a kultivovaně – nechceme vytvářet světelný smog, ale navazovat s návštěvníky dialog.“




Nová sezóna: Srdce Evropy v Praze a světelné příběhy v regionech
Hlavním projektem letošní sezóny bude výstava „Srdce Evropy“ v pražských Žlutých lázních, která symbolicky propojí evropské země prostřednictvím světelných instalací. Interaktivní stezka představí významné stavby jednotlivých evropských zemí, aby přiblížila, jak se utvářelo evropanství od svých počátků.
Součástí projektu je i originální píseň Story of Lights, kterou nazpívala zpěvačka Debbi a jež podtrhne poetickou atmosféru celé expozice.
„Chceme představit světelné symboly starého kontinentu a poukázat na hodnoty, které nás spojují. Všechna srdce Evropy se budou setkávat v srdci Evropy, v Praze,“ vysvětluje Eva Poláčková.
Vedle nové pražské expozice mohou návštěvníci zažít také další světelné výstavy v České republice – například na brněnském Špilberku, který je dominantou města, nebo v jedinečném industriálním areálu Dolní Vítkovice v Ostravě. Každá výstava je originální a všechny spojuje snaha přinášet krásu, radost a inspiraci.

Rodinná tradice s evropským přesahem
Společnost DECOLED vznikla již v roce 1997. Dodnes je řízena a plně vlastněna rodinou Poláčkových. Její pobočky najdete také na Slovensku, v Německu, Francii a Maďarsku.
DECOLED je největší českou firmou v oboru vánočního a slavnostního osvětlování měst, obcí, obchodních center a světelných parků, s působností ve 13 zemích Evropy.
V roce 2022 firma získala 2. místo v soutěži Rodinná firma roku a dosáhla obratu 120 milionů korun. V roce 2023 již obrat přesáhl 180 milionů korun a loni dosáhl 250 milionů korun.
DECOLED má padesát kmenových zaměstnanců a v sezóně instalací se počet zaměstnanců spolu s externisty vyšplhá až na dvě stě.
Zdroj: TZ DECOLED


