Pátek, 12 dubna, 2024

Jak získat nové klienty a připravit se na expanzi v gastro businessu?

Restaurace U Nás Doma, která se pevně usadila ve Vratimově, projednala na business klubu Patriotů MSK rozšíření své působnosti. Tato oblíbená restaurace se chystala pustit do rozvozu jídel do blízkých průmyslových zón a podnikatelských center, včetně Hrabové, Paskova, centra Ostravy a Poruby formou obědových menu. Klíčovým krokem k tomuto rozvoji by bylo zřízení externí kuchyně, která má potenciál snížit náklady na jeden oběd a tím zvýšit efektivitu služeb.


Recept na vepřovou panenku 55 od U nás doma si můžete přečíst v článku, který jsme zveřejnili ve vydání 4/2023. Přečíst si ho můžete ZDE.


Při plánování expanze se však vynořuje několik zásadních otázek: Jak oslovit a získat nové klienty? Jakou marketingovou strategii zvolit pro další rozvoj? A jak získat zpětnou vazbu na plánovanou expanzi? I na tyto otázky se snažili všichni přítomní odpovědět a poradit.

Efektivní oslovování nových klientů

Úspěch v gastro businessu závisí na schopnosti efektivně komunikovat s potenciálními zákazníky. Nevtíravé, avšak přitažlivé metody jsou klíčem. V případě U Nás Doma může být jednou z cest organizování ochutnávkových akcí ve vybraných průmyslových zónách a podnikatelských centrech. Tímto způsobem mohou potenciální klienti nejen ochutnat nabízená jídla, ale také se seznámit s filozofií a hodnotami značky.

Marketingová příprava na další rozvoj

V dnešní době digitální éry jsou sociální sítě nesporně silným nástrojem pro budování značky a přímou komunikaci s klienty. Pro U Nás Doma je důležité zvážit kombinovaný přístup, který by zahrnoval jak sociální sítě, tak i tradičnější formy marketingu, jako jsou ochutnávkové akce. Sociální sítě nabízí platformu pro sdílení příběhů, speciálních nabídek a přímých zpětných vazeb od zákazníků, zatímco ochutnávky poskytují osobní zážitek, který může vytvořit silnější vazbu mezi značkou a jejími zákazníky.

Co si z akce odnášíme?

  • 💡 Zapojení rozvozových služeb – pro rozvoz lze plně nebo částečně využít služby jako je Foodora, Wolt nebo Bolt. Lze vyjednat individuálně procenta.
  • 💡 Zachovat kvalitu a cenu – není vhodné ničit značku kvalitní restaurace rozvozem obědů za nízké ceny, za kvalitu si jsou lidé ve firmách ochotni připlatit, nebudou si kupovat obědy každý den, ale i tak to bude ekonomicky zajímavé.
  • 💡 Věnovat se cateringu na akce – padl i názor, že je lepší se věnovat kvalitní cateringu na akce, jako jsou firemní večírky, svatby, oslavy apod. Raději dražší catering a méně akcí, než levný rozvoz obědů.
  • 💡 Využívání vlastních kanálů k propagaci – často se nevyužívají vlastní prostory k propagaci služeb, např. čitelná informace na webových stránkách, informace v restauraci nebo QR kód na vizitkách.
  • 💡 Zvážit otevírací dobu restaurace – ve dnech, kdy do restaurace chodí jen minimum zákazníků, je lepší raději zavřít a věnovat se například cateringu nebo jiným aktivitám.
  • 💡 Nehledat klientelu, která řeší jen cenu – vařit kvalitní jídlo, z kvalitních surovin, tak jako tomu je doteď. I když bude oběd dražší než řada dalších rozvozů, i tak si najde svou klientelu.

Po tomto dalším business klubu Patriotů MSK získala restaurace U Nás doma řadu nápadů, podnětů a rad k nápadu ohledně rozšíření restaurace o rozvoz obědového menu. U Nás doma si musí dobře promyslet kroky, které udělá, zda se pustí do cateringu, do rozvozu nebo se bude věnovat oběma oblastem. Všichni si z této akce můžeme odnést myšlenku, že je lepší věnovat se kvalitním službám, které jsou o něco dražší. I tak si produkt najde svou klientelu.

Děkujeme, Patrioti MSK, za další inspirativní akci! Těšíme se na příště.

RELATED ARTICLES