Co ve firmách v podstatě všech zaměření slyšíme dnes a denně? Nejsou lidi. Tradiční náborové metody už nefungují. Poptávka v oblasti HR převyšuje nabídku. Děláme skvělé věci, ale potenciální zaměstnanci o tom nevědí. A další důvody by se daly rychle vymyslet. Dluh firem v oblasti komunikace a prezentace firemních kultur je velký a ještě se násobí, když potřebují rychle nabírat. Očekávaný efekt narychlo vymyšlené reklamní kampaně se však nedostavuje.
Protože pracujeme v oblasti HR marketingu pro strojírenské, logistické nebo technologické firmy, už řadu let vidíme, že firmám funguje obchod, manažerské řízení, ale nefunguje jim nábor. Nebo alespoň ne tak, jak si představují. My jsme markeťáci se zaměřením na sociální sítě. Firmám pomáháme získávat kontakty na relevantní zaměstnance a obchodní partnery. Právě na sociálních sítích. Náš klíčový produkt, kterým tímto směrem společnostem pomáháme, se jmenuje HR mining. A ze zkušenosti můžeme říct, že jsou firmy, které investují do prezentace své firemní kultury, a pak jsou firmy, které řeší rychlý nábor, ale do HR prezentace nikdy neinvestovaly. Rozdíl je viditelný na každé takové kampani. V počtu získaných kontaktů i na ceně celé kampaně. Zatímco firma, která má své vlastní PR skvěle zvládnuté, může získávat kontakty na zaměstnance v řádu vyšších desítek až stovek měsíčně a za ceny kolem 20 Kč za kontakt, jsou firmy, jejichž kampaně při zachování stejných kvalit a marketingového řemesla generují kontakty vysoko nad 100 Kč za zájem.
Kdybychom se podívali na rozdíly, viděli bychom je na první pohled třeba na webové prezentaci. V tom, jak se každá z těchto firem představuje novým zaměstnancům na sociálních sítích, jaké má nebo nemá kariérní stránky. A protože změna webu není levná a jednoduchá záležitost a začít dělat interně HR marketing už vůbec ne, vznikla u nás myšlenka na vytvoření webového portálu prezentující firemní kulturu unikátních firem z Moravskoslezského kraje netradičním, moderním a dost jiným způsobem. Dámy a pánové, s radostí vám představujeme company culture web www.naskmen.cz. Web, který slouží k rozzáření vašich firemních kultur tak, aby přitahovaly nové talenty jako magnet.
Založíme vám na naskmen.cz firemní profil, natočíme rozhovory s vašimi lidmi, fotografiemi zachytíme skutečný život v kmeni a poté z toho sepíšeme poutavé představení vaší firemní kultury. Navíc doplněné o možnost inzerce volných míst ve vašem kmenu. Díky tomu začnete přitahovat přesně takové lidi, jací zapadají do vašeho vidění světa. Takové, kteří si na portálu naskmen.cz sami hledají zaměstnavatele třeba podle toho, zda umožňuje práci z domova, pracoviště je dog friendly, dává v den narozenin dětí volno nebo se může pracovat na globálních projektech, které mění svět.
Sledujte naskmen.cz, nebo ještě lépe, zařaďte se do skupiny špičkových firem, které věří, že lidé jsou jejich největším kapitálem a díky zdravé firemní kultuře poroste jak zaměstnanec, firma, tak i její byznys.
A jak takový profil firmy na Naskmen.cz vypadá? Prohlížejte na www.naskmen.cz/kmeny/digitaal
Celý článek včetně anglického překladu naleznete v nejnovějším vydání magazínu POSITIV Business & Style ZDE.
Text a foto: Jiří Kratochvíl
Foto: DIGITAAL