Středa, 24 dubna, 2024

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

Skupina DHL objednala celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG pro svou společnost Post & Parcel Germany a rozšířila tak svůj vozový park na více než 450 nákladních vozidel na CNG. Nová nákladní vozidla poháněná bio-CNG ještě více sníží uhlíkovou stopu skupiny DHL a významně přispějí k dekarbonizaci silniční dopravy.

· Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.

· Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve srovnání s jinými alternativními pohony.

· Nová vozidla budou využívána především v přepravě mezi centry DHL pro přepravu balíků a pro vyzvedávání zákazníků, a také při doručování zásilek do městských pošt, čímž významně přispějí k dekarbonizaci silniční nákladní dopravy.

IVECO S-WAY CNG se skříňovou nástavbou

Z objednaných jednotek bude 161 nákladních vozidel IVECO S-Way AD190S34/P CNG vybavených skříňovou nástavbou použito pro jízdy na krátké vzdálenosti a denní úkoly. Vozidla mají standardní podvozek 4×2 s celkovou hmotností 19 tun, denní kabinu Active Day s nízkou střechou a devítilitrový motor CNG plnící normu Euro VI o výkonu 340 k. Čtyři plynové nádrže s gravimetrickým plnicím objemem 80 kg jsou namontovány na levé a pravé straně. S celkem 320 kg CNG nabízejí vozy dojezd až 670 km.

IVECO S-WAY CNG s výměnnou nástavbou

Zbývajících 17 vozidel IVECO S-Way AS260S46Y/FS CM CNG je vybaveno výměnnou nástavbou a budou využívány na přepravu mezi centrálami. Tato vozidla mají standardní podvozek 6×2 s řízenou vlečnou nápravou, prostornou kabinou Active Space a 13litrový motor CNG o výkonu 460 k plnící normu Euro VI. Nádrže na CNG mají gravimetrický objem náplně 240 kg, což umožňuje dojezd až 1000 km.

Bio-CNG je udržitelné obnovitelné palivo získané z odpadu a zbytkových materiálů. Jeho používáním společnost DHL výrazně sníží emise CO2, a to až o 95 procent ve srovnání s naftovým nákladním vozem. DHL bude dokonce schopna dosáhnout záporné uhlíkové stopy až -120 %, pokud bude palivo pocházet z organických zbytků.

Kromě mise na dlouhé vzdálenosti je důležitý i tichý provoz motorů nákladních vozidel IVECO s pohonem na bio-CNG. V porovnání s konvenčními spalovacími motory jsou tato vozidla obzvláště vhodná pro městské použití a noční dodávky, přičemž zároveň zvyšují pohodlí řidiče.

Zdroj: ivecotruck.mediaboard.site

RELATED ARTICLES