Debata u kulatého stolu, která se uskutečnila v pátek 26. července, nabídla podnětnou diskuzi na téma dopravních projektů, které jsou pro vývoj české infrastruktury klíčové. Řeč přišla i na výstavbu prvního úseku vysokorychlostní železniční tratě mezi Brnem a Přerovem, která by podle ministra dopravy Kupky měla začít v příštím roce. Práce mezi Brnem a Břeclaví mají začít v roce 2026, v případě úseku Moravská brána pak nejpozději v roce 2028.
Na kulatém stolu se mluvilo o důvěře stavebnictví v to, že se projekty skutečně uskuteční. O vysokorychlostních tratích se ale mluví od 90. let. I přesto vyjádřil Jiří Nouza důvěru, že se začne stavět. „Nechci říct, že to bude již za rok, ale důvěru máme, protože je velký posun ve veřejné debatě a tlaku, který současná exekutiva vytváří. To považuji za velmi dobré znamení,“ uvedl prezident Svazu pro Českou televizi.
„Teď už jsme ve fázi posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Zároveň chystáme financování formou PPP, takže se opravdu posouváme. Děláme kroky, které jsou vidět, které jsou hmatatelné a reálně zhmotňují podobu těch budoucích vysokorychlostních spojení,“ popsal ministr Kupka, který se debaty také účastnil.
Debatovat vedle něj přišli i náměstek ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík, architekt a náměstek primátora pro oblast územního a strategického rozvoje Petr Hlaváček, předseda výboru pro územní rozvoj Hlavního města Prahy Tomáš Pek, ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy Ondřej Boháč, a místostarosta Prahy 2 Jan Recman.
Celý záznam z debaty můžete shlédnout ZDE.
Zdroj: sps.cz
Ilustrační foto vytvořila umělá inteligence