Sobota, 23 listopadu, 2024

Dobře nastavená interní komunikace může firmě zlepšit výsledky

Interní komunikace ve společnosti má zásadní dopad na pracovní prostředí a vztahy mezi zaměstnanci. V konečném důsledku tak ovlivňuje i ekonomickou výkonnost společnosti. Manažeři, kteří řídí firmu direktivně, udělují příkazy a očekávají jejich přesné plnění, často nezískávají od svých podřízených takovou výkonnost jako společnosti, které podporují především motivaci a angažovanost samotných zaměstnanců. „Ideálním cílem je dosáhnout toho, aby se zaměstnanci cítili být aktivní a důležitou součástí dané společnosti. Zvyšuje se tím jejich zájem o firemní dění a cítí se s ním být více propojeni,“ popisuje Group HR Director skupiny Plaček Irena Filařová Nucová.

Pokud zaměstnanci nejsou dostatečně motivovaní, pak své úkoly vykonávají zpravidla bez iniciativy, jejich cílem je vlastně takzvaně „odsedět si“ pracovní dobu. Instrukce přijímají většinou pasivně a při plnění pracovních úkolů viditelně chybí elán a nadšení. Tím ale také nijak nepřispívají ke zlepšení výsledků firmy a jejich pasivita navíc může mít negativní vliv i na okolí. Věnovat těmto fenoménům pozornost se proto managementu rozhodně vyplatí. Ještě lepší je, pokud má už předem připravenou a propracovanou strategii. 

V Plaček Group klademe velký důraz kromě externího brandingu také na ten interní, který je z našeho pohledu velmi důležitý pro pocit sounáležitosti, motivaci a pozitivní pracovní vztahy mezi zaměstnanci. Všechny jmenované faktory se v důsledku podílejí na výkonnosti a zvyšování konkurenceschopnosti celé naší společnosti,“ vysvětluje Irena Filařová Nucová a dodává, že cílem v tomto ohledu je, aby společnost dobře fungovala jako celek – od jednotlivých zaměstnanců a oddělení až po top management. Klíčovou roli přitom hraje efektivně nastavená firemní komunikace a průběžná péče o ni. 

Ukazuje se například, že dobře vedená firemní sociální média (nebo zkrátka řízené komunikační platformy) mohou za poměrně nízké pořizovací náklady pomoci zefektivnit procesy ve firmě. Například tím, že zkrátí reakční časy při sdílení pracovních informací. Díky nim se mohou také snáze formovat komunity a neformální vztahy na pracovišti, které zpětně podporují pracovní angažovanost jednotlivých zaměstnanců. Například už jenom tím, že vytvářejí sociální prostředí a zdůrazňují pocit sounáležitosti. 

Aby mohli být zaměstnanci skutečně angažovaní, je důležité, aby měli přístup ke komplexním informacím o směřování firmy. Měli by vědět, co se od nich očekává, a rozumět své pracovní náplni. „Tomu všemu se dá napomoct zvenku – například kvalitními školícími programy, viditelně proklamovanými firemními hodnotami a podobně. Zaměstnavatel má také širokou škálu možností, jak interní komunikaci přímo podpořit tím, že pro ni zvolí vhodnou platformu,“ popisuje Irena Filařová Nucová a dodává: „V Plaček Group například využíváme Sharepoint, kde má každé oddělení svou dlaždici a může jeho prostřednictvím komunikovat a sdílet informace. K dispozici máme také newsletter Super News, dále čtvrtletník Super Letter, který plní hlavně motivační funkci, na skladě distribuujeme speciální Sklad News a pro zaměstnance, kteří přes den nepracují s počítačem a e-maily, tiskneme informace na nástěnky. Především jsme ale hrdí na náš systém předávání interního know-how a průběžné zvyšování kvalifikace – tuto funkci plní naše Plaček Akademie.“

Group HR Director Irena Filařová Nucová

Irena Filařová Nucová

Irena Filařová Nucová působí ve skupině Plaček jako Group HR Director. Při řízení lidských zdrojů uplatňuje své mnohaleté zkušenosti z nadnárodních společností i ze státního sektoru. V oboru se zaměřuje na moderní a štíhlé end-to-end HR procesy, M&A projekty, akvizice talentů, řízení lidí a bezpapírové HR. Z pozice Group HR Director má Irena Filařová Nucová velmi blízko k dění v celé firmě a podílí se tak na rozvoji a posilování pozice Plaček Group na trhu.

Zdroj: TZ Skupina Plaček, know.cz

RELATED ARTICLES