Úterý, 11 března, 2025

Inspirativní cesta k práci snů

Díky studijním základům až k tvorbě světového designu v Canvě

Co vás vedlo k tomu, že jste se rozhodla věnovat oblasti fotografování a grafického designu?

Jaký byl váš kariérní postup až na pozici Art directora, na které teď působíte? Kdyby mi někdo před pár lety řekl, kde dnes budu pracovat, asi bych tomu nevěřila. Má cesta do Canvy jde skrze různá odvětví, ale při zpětném pohledu mě všechny mé zkušenosti připravovaly na práci, kterou dnes dělám. Už při vysoké škole jsem v Nestlé Nespresso v Praze objevila, že mě baví kreativní práce. Po návratu domů jsem pokračovala v marketingových projektech, ale až během dovolené na Havaji jsem si uvědomila, že chci dělat něco, co bude lidem přinášet radost. Po návratu jsme s manželem otevřeli květinářství, kde jsem se mohla kreativně realizovat – od focení po marketing a vedení obchodu. V roce 2022 jsme se rozhodli květinářství zavřít a já přemýšlela, co bude dál. Když jsem objevila inzerát na práci v Canvě, neváhala jsem. Canvu jsem tehdy už šest let používala. Byl to dream job, kde jsem mohla využít své oko pro vizuál a mezinárodní rozhled. Začala jsem jako kreativní produkční, na dálku organizovala focení po celém světě a postupně jsem začala tvořit i kreativní briefy. Když jsem letos dostala možnost věnovat se art direction naplno, neváhala jsem ani minutu.

“Kdyby mi někdo před pár lety řekl, kde dnes budu pracovat, asi bych tomu nevěřila.”

V rámci vaší kariéry jste musela čelit různým výzvám. Můžete se podělit o některou z nejtěžších situací, která vás na této cestě potkala, a jak jste ji zvládla?

Jednou z nejtěžších výzev bylo rozhodnutí zavřít naše květinářství. Byla to náročná volba, protože za námi chodilo mnoho lidí a říkali, jaká je to škoda. Měli jsme silnou základnu věrných zákazníků, což rozhodnutí ještě ztěžovalo. Květinářství byl super projekt, ale finančně už to nedávalo smysl – COVID a následné zvedání cen se na nás podepsaly. Bylo důležité uvědomit si, že potřebuji udělat krok dál, abych se mohla profesně rozvíjet. Zavření obchodu znamenalo přechod do nové kapitoly, která mi přinesla další možnosti, například práci v Canvě nebo možnost více cestovat. Přestože to bylo těžké rozhodnutí, dnes vím, že to byla správná volba, která mě posunula vpřed.

“Jednou z nejtěžších výzev bylo
rozhodnutí zavřít naše květinářství.”

Jste absolventkou 1st ISO. Jakým způsobem tato škola podporuje studenty, aby se stali nejen úspěšnými v akademické oblasti, ale i připravenými na dynamický pracovní trh budoucnosti?

Studium na 1st ISO poskytuje skvělý základ nejen v akademické oblasti, ale hlavně v praxi. Byla to škola s mezinárodním prostředím, kde jsme měli možnost pracovat na projektech, které nás spojovaly s reálnými firmami a lidmi. Učili jsme se nejen teoretické znalosti, ale hlavně to, jak je pak aplikovat v praxi. Nebylo to jen o biflování faktů, ale o kritickém myšlení a skutečné spolupráci.

1st International School of Ostrava nabízí mezinárodní vzdělávací program. Jak vnímáte přínos tohoto typu vzdělávání pro studenty v porovnání s tradičním českým systémem?

Na rozdíl od tradičního českého systému, který je více zaměřen na teorii, mezinárodní program 1st ISO poskytuje studentům širší perspektivu a dává jim příležitost rozvíjet kritické myšlení a praktické dovednosti. Tento program je postaven na aktivní spolupráci a propojení s reálným světem, což studentům umožňuje lépe porozumět globálnímu kontextu a přizpůsobit se rychle se měnícím požadavkům moderního trhu. Díky tomu jsou absolventi lépe připraveni na kariéru v mezinárodním prostředí, kde jsou flexibilita, kreativita a schopnost týmové práce klíčové.

Jaké hodnoty a principy se snažíte v roli Art directora vnést do pracovního prostředí a jakým způsobem formujete firemní kulturu?

Jsem součástí týmu kreativců, kde je důležité, aby všichni měli přehled o tom, na čem se pracuje a jak to zapadá do širšího kontextu. Tím budujeme atmosféru důvěry, kde se lidé cítí být součástí něčeho většího. Vytváříme přátelské a otevřené prostředí, v němž každý může přicházet s nápady a cítit se dobře. Transparentnost je pro mne klíčem k tomu, aby se každý cítil zapojený, což nejen zlepšuje náladu v týmu, ale i celkovou produktivitu. Věřím, že když se lidé cítí respektovaní a slyšení, přináší to nové nápady a pozitivní dopad na výsledky naší práce.

Jaké jsou pro Vás v současné době klíčové dovednosti pro vedení firmy?

Na Canvě se mi moc líbí její hodnoty, které zároveň beru i jako základní stavební kámen dobrého vedení firmy. Jsou to hodnoty jako „empower others“ – je skvělé vidět, jak Canva podporuje zaměstnance, aby měli prostor růst a realizovat své nápady. „Make complex things simple“ – to, jak se snažíme zjednodušovat složité procesy a přicházet s jednoduchými řešeními, mi dává velký smysl. A nakonec „set crazy big goals and make them happen” – mít velké sny a jít si za nimi je to, co nás dostává z komfortní zóny a posouvá dopředu, ať už jako jednotlivce, nebo jako firmu. Tyto hodnoty a jejich aplikace v pracovním prostředí pomáhají vytvářet atmosféru, ve které se dobře pracuje. Žádný den u nás není stejný jako předchozí, a to mě na tom baví.

Víme, že jste také fotografkou na volné noze. Jak se tato druhá práce prolíná s pracovní pozicí v Canvě?

Momentálně fotím spíše jen pro známé, protože díky plnému úvazku nemám tolik času a ráda svůj volný čas věnuji i manželovi, rodině a cestování. Momentálně mě baví lifestyle fotografie – moc ráda fotím rodiny a svatby a foťák tahám s sebou, i když cestujeme. Když fotím své menší projekty, dává mi to možnost kreativně se vyjádřit a zkoušet nové nápady, které mě pak inspirují v práci pro Canvu. Na druhou stranu mi práce v Canvě dává cenné zkušenosti a inspiraci, které následně můžu využít i při focení. Obě oblasti se tedy vzájemně doplňují a pomáhají mi se rozvíjet.

Kristýno, děkuji za rozhovor.

Kristýna Galeziok Jamnická pracuje jako Art Director pro českou pobočku australské společnosti Canva. V rámci této role se stará o vizuální stránku fotografických a 3D projektů – od tvorby briefů až po kontrolu výstupů, aby vše odpovídalo kreativnímu zadání a vizuálním standardům. Kromě své práce v Canvě se věnuje i lifestyle fotografii a pracuje na menších projektech, které jí umožňují kreativně se realizovat. Žije v Opavě se svým manželem a dvěma psy. Ráda cestuje a navštívila různé kouty světa, včetně Ameriky, Asie, Evropy a Afriky. Aktivní životní styl je pro ni důležitý, ve volném čase se věnuje výletům, cvičení a kreativní tvorbě. Ve své práci se soustředí na jednoduchost, efektivitu a spolupráci, aby projekty dosahovaly těch nejlepších výsledků.

Celý rozhovor včetně anglického překladu naleznete v magazínu POSITIV Business & Style 4/2024 zde.


Zimní číslo magazínu POSITIV Business & Style přináší pestrou škálu témat, která reflektují současné výzvy i příležitosti v byznysu, vzdělávání a inovacích. 

Čtenáři se mohou těšit na exkluzivní rozhovory, analytické články i inspirativní příběhy osobností, které formují obory, v nichž působí.

RELATED ARTICLES