Neděle, 1 prosince, 2024

Farmáři a producenti se mohou hlásit do soutěže Regionální potravina

Malí a střední producenti a farmáři se mohou ucházet o značku Regionální potravina, která je zárukou kvality, čerstvosti a poctivosti. Ocenění uděluje Ministerstvo zemědělství nejkvalitnějším výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Odstartoval už 14. ročník soutěže.

„Není nad domácí paštiku, doma upečený chleba nebo rajče přímo ze zahrádky. To je neoddiskutovatelný fakt. Lidé si čím dál raději nakupují výrobky na farmářských trzích, taky v mnoha vesnicích funguje sousedský prodej čerstvých a poctivých produktů. Mnozí by si mysleli, že ve velkých městech nemáme šanci takové potraviny na náš talíř sehnat. Opak je pravdou, už i v supermarketech koupíte produkty malých farem nebo rodinných firmiček. Stačí si hlídat obal, jakmile na něm vidíte logo Regionální potraviny, máte jistotu, že si kupujete produkt, který rozhodně stojí za pozornost,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj Jan Krkoška.

Do soutěže Regionální potravina se do konce června mohou hlásit malí a střední výrobci potravin, tedy firmy s maximálně 250 zaměstnanci. Soutěže se nejčastěji účastní mikropodniky do 10 zaměstnanců (56 %) a malé podniky s počtem do 50 zaměstnanců (29 %), pouze v 15 % se jedná o společnosti, které zaměstnávají 51-250 zaměstnanců. Spotřebitelé vnímají značku Regionální potravina jako to nejlepší, co mohou získat. Za kvalitu jsou ochotní si připlatit. V Moravskoslezském kraji je to 49 % spotřebitelů. „Na základě výzkumu agentury STEM/MARK, který proběhl v první polovině roku 2022, se ukázalo, že část respondentů je ochotná si za takový typ produktů připlatit a chápe, proč je cena vyšší než u standardní nabídky,“ řekla Eva Žákovská ze Státního zemědělského a intervenčního fondu, který značku spravuje. Doplnila: „Jsme rádi, že spotřebitelé vnímají značku Regionální potravina jako to nejlepší, co mohou získat v rámci tzv. sousedství, tedy mohou mít produkty, které jsou čerstvé a zároveň kvalitní. Spotřebitelé také oceňují, že jsou výrobky přepravovány na menší vzdálenost, a to jak právě z pohledu čerstvosti, tak i snižování negativního dopadu na životní prostředí při dopravě.“

Zdroj: TZ MSK

Ilustrační foto festing.cz

RELATED ARTICLES