Středa, 24 dubna, 2024

Štafetu Nočních běhů pro Světlušku odstartují běžci opět v Ostravě

Světluška, projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, startuje už za dva týdny svou každoročně největší sportovní událost – Noční běh pro Světlušku.  Jako první v roce 2024 vyběhnou nadšenci v Ostravě, běh se zde uskuteční 21. března v Komenského sadech od 20.00. Registrace na místě bude probíhat už od 18.00. Součástí 500korunové vstupenky je pro každého účastníka sportovní vak v kombinaci buď s čepicí, nebo čelovkou. Světluška pro letošní kampaň zvolila motto „A jak to vidíš ty?“, pomocí něhož chce upozornit na problematiku zrakového postižení a zároveň vybídnout běžce k účasti na bězích. Tematicky doplní událost i doprovodný program, v rámci kterého se budou účastníci moci těšit například na zrakovou prevenci nebo masáže od nevidomých a slabozrakých masérů. Registrace na běhy jsou spuštěny na www.behprosvetlusku.cz.

Ačkoli předním osvětovým projektem Světlušky byla až doposud zejména Kavárna POTMĚ, letos se rozhodla zážitkový vzdělávací rozměr přenést i na Noční běhy. „Letošní pozvánka na sérii charitativních běhů pro Světlušku nás vrací k jejímu účelu. Kontext tmy je pro naše běžce chvilkovým zážitkem toho, s čím se každý den, každý rok, celý život potýkají lidé se zrakovým postižením. Kdy za světla viditelná bariéra v cestě se za tmy může stát ohrožením, kdy kapky deště mohou znemožnit venkovní orientaci, kdy hluk může umlčet přirozené orientační body. Každý zrakově postižený na svou cestu životem vidí jinak, i o tom budeme na bězích hovořit a vybízet běžce k pravidelné a důsledné péči o tento cenný smysl,“ vysvětluje záměr ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová.  

S mottem kampaně „A Jak to vidíš ty?“, jehož autorem je kreativec David Podhola, pracují také videopozvánky z produkce Punk Film. Z pohledu běžce se v nich střídají různá prostředí s různými typy zrakových vad. Kampaní se tak Světluška vrací zpátky k tomu, co je jejím hlavním posláním – pomáhat lidem s těžkým postižením zraku žít život podle své volby. Tématu osvěty se bude Světluška držet i v rámci doprovodných programů ve všech městech. Díky Oborové zdravotní pojišťovně, která je letos partnerem pro prevenci, bude na místě možnost nechat se namasírovat nevidomými a slabozrakými maséry. Dále přiveze OZP takzvaný Oko Bus, pojízdné diagnostické centrum, v němž optometristé a další specialisté ověří zrakové funkce, stav a kvalitu zraku běžců. O hudební rozcvičku ostravský běžců se postará písničkářka Kaczi.

Na výběr bude i letos z jednoho (3 km), nebo dvou (6 km) okruhů. Není přitom nutné běhat, trasu lze klidně jen projít. Vítáni jsou zájemci všech věkových kategorií, kteří chtějí podpořit dobrou věc. Registrovat se mohou také firmy, které podpoří své zaměstnance ve sportovních aktivitách, a navíc udělají dvojnásobnou radost. Do běhu se opět zapojí zrakově postižení sportovci, které Světluška již 20 let podporuje v aktivním životě.

Na místě bude k dispozici občerstvení od generálního partnera Kaufland Česká republika, nealkoholická piva COOL čivoda Natura od Coca-Cola HBC.  Na stánku hlavního partnera Hannah si běžci vyzkouší různé aktivity poslepu. Partner Forvia Hella se ve všech městech postará o světelné značení tras. Čelovky nezbytné pro noční výběh zajistí partner Emos.

Zakoupení vstupenek na Noční běh pro Světlušku je možné zde

Na videopozvánku se můžete podívat zde.

O Světlušce

Světluška je dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, který pomáhá těžce zrakově postiženým. Už od roku 2003 se Světluška snaží dělat radost hned dvakrát, a to jak nepřetržitou finanční pomocí zrakově postiženým, tak pořádáním osvětových a zážitkových aktivit pro všechny dárce. Shromážděné finanční prostředky do sbírky Světluška rozděluje celoročně nevidomým a slabozrakým žadatelům bez ohledu na věk. Více na www.svetluska.net.

Zdroj: mediální servis: Karolina Žampachová | karolina.zampachova@rozhlas.cz | +420 732 541 449

RELATED ARTICLES