Neděle, 14 srpna, 2022

K čemu slouží profesní síť Linkedin?

K čemu je dobrý ten Linkedin?

Linkedin se obecně hledá cesta náročněji, ale když už si k této profesní síti cestu najdete, objevíte bohaté portfolio pracovních kontaktů, profesní i volnočasové inspirace a spoustu příležitostí, snad i výzev. 

Přestože je Linkedin na trhu déle než (možná oblíbenější) Facebook, u mnoha lidí působí stále jako něco nového, chcete-li i méně zábavného.

Na Linkedin chodí lidé pracovat. To mají všichni uživatelé společné. Takzvaný mindset (tedy nastavení mysli) a firemní hodnoty jsou pro většinu totožné.

Nejde jen o jakési portfolio životopisů. Linkedin je živý organismus. Můžete navazovat nové vztahy se zajímavými lidmi v oboru i napříč různými odvětvími a to lokálně ve vaši blízkosti, ale i v jiném městě, de facto po celém světě.

Data z roku 2020 uvádějí více než 700 milionu uživatelů v 200 zemích světa. U nás to je okolo 2 milionů uživatelů a 43 000 firemních účtů. 

Proč mít účet na Linkedin? 

Pohledem studenta: 

praxí neposkvrněný mladý člověk zde může prezentovat svou tvorbu, vyzdvihnout klíčové vlastnosti a silné stránky v oboru. To je přece mnohem více než pouze zveřejnění životopisu na nějakém pracovním portálu. Může napsat představitelům své vysněné firmy a navázat klíčový kontakt začínající kariéry. Ostatně potenciální zaměstnavatel si nadějného jedince může jednoduše na Linkedin najít a volba mezi jednotlivými kandidáty je jednodušší, když vidíte, jak daný člověk přemýšlí, jak pracuje, v čem je silný a čím by mohl být přínosný pro firmu.

Pohledem influencera, podnikatele, manažera či majitele firmy: 

Business tvoří především kvalitní osobní vztahy, souhlasíte? Linkedin poskytuje doslova neomezené možnosti seznámit se téměř s kýmkoliv, s kým byste rádi spolupracovali. A funguje to samozřejmě i opačně. Jednoduše vás mohou oslovit právě ti, kteří hledají ke spolupráci právě někoho jako jste vy. 

Pohledem firmy:

Víte, čeho se majitelé firem v dnešní době nejvíce obávají? Nedostatku kvalifikovaných pracovníků. Na Linkedin můžete listovat jako kdysi ve Zlatých stránkách. Kromě kontaktů zde však máte navíc k dispozici doslova kompletní profil osobností. A co více? Můžete si prostřednictvím propracovaných nástrojů vyhledat přesně takovou osobnost, kterou hledáte: dle věku, pohlaví, délky praxe, dle oboru, prakticky kdekoliv na světě. Nezobrazují se vám však jen lidé, kteří aktivně hledají nové zaměstnání, ale i ti, kteří by zajímavou příležitost přijali, i když nutně změnu povolání nepotřebují. 

Zatímco dříve si firma vybírala zaměstnance, dnes se role obrátily a zaměstnanec si vybírá firmu. Takže nevnímejme Linkedin jen z pohledu osobnostního životopisu. V tomto prostředí svůj příběh vyprávějí také firmy. A je jen na vás, zda právě vaše společnost zarezonuje s novým zajímavým potenciálním členem týmu.

Jak se v tom všem zorientovat? 

DIGITAALu už roky obdivujeme kvality profesní sítě Linkedin. Jakožto výborný profesní nástroj jej využíváme pro naše účely, stejně tak pro naše klienty. 

Že to bereme opravdu vážně (ale vždy samozřejmě s úsměvem), o tom svědčí získání světově uznávaných certifikátů LinkedIn Marketing Solutions Fundamentals Certification u dvou našich členů. 

Jen pro představu o náročnosti takové zkoušky: 60 otázek během 60 minut v anglickém jazyce vás doslova (promiňte to přirovnání) vysvleče do trenek. Nejedná se o jakési předem připravené otázky, které se prostě “našprtáte”. Abyste uspěli, musíte se ve všech nástrojích Linkedinu opravdu dokonale orientovat a zvládnout reálné případové situace.

Tím se nechceme vychloubat. Spíše vás ubezpečit, že s námi jste ve správných rukou. 

Zajímá-li vás cokoliv z této oblasti, dejte nám vědět. Rádi vás poznáme, abychom společně zacílili tím správným směrem na cestě, kterou kráčíte. 

Zdroj: digitaal.cz

RELATED ARTICLES