Sobota, 27 července, 2024

MarVa de Luxe: Když jde móda a umění ruku v ruce

Marcela Vymyslická je módní návrhářkou a malířkou, která pod svou značkou MarVa de Luxe prodává originální módu z přírodních materiálů. V rozhovoru nám popovídala o svém přístupu k módě a originálních produktech, které tvoří. U rozhovoru byla přítomna také Renáta Valerie Nešporek, 1. viceprezidentka Českomoravské asociace podnikatelek a manažerek a fashion manažerka značky MarVa de Luxe. 

Co Vás vedlo k založení vlastní značky MarVa de Luxe? Jaké byly Vaše začátky?

Vymyslická: Původně jsem založila firmu MarVa Interiéry, s tím, že se budu věnovat interiérovým doplňkům. Šila jsem sedací vaky, záclony, závěsy, ale tato práce mě moc nebavila. Takže jsem založila značku MarVa de Luxe, kde jsem jako první výrobek vytvořila hedvábné župany. Trh byl přesycený výrobky, takže jsem musela vymyslet něco zajímavého a neobvyklého. Tak jsem zkusila hedvábí – nejprve jsem šila župany a spodní prádlo, pak přibyly košile a dámské oděvy. 

Poté přišly první módní přehlídky, kdy jsme s Valerií a ČMAPM spolupracovaly na akci Jarní zastavení, módní přehlídce hedvábí. A právě tady byl začátek mojí spolupráce s ČMAPM, která pro mě byla klíčová. Díky asociaci jsem se naučila mluvit před lidmi, dostala jsem se mezi lidi, kteří mají rádi styl a získala své první zakázky, které mě dostaly do povědomí zákazníků.

Nešporek: Já jsem Marcelku pozvala na první přehlídku hedvábných modelů v rámci akce ČMAPM, jak už zmiňovala. K módě jsem měla vždy blízko, a ta Marcelina se mi líbila, miluji originální modely. Napřed jsem byla spokojenou zákaznicí a pak už to přišlo samo. Spolupracujeme a skvěle se doplňujeme. 

Co pro Vás bylo na začátku podnikání a spuštění značky nejtěžší? 

Vymyslická: Asi to samotné rozhodnutí dělat sama na sebe, vzít si takové velké sousto a obětovat hodně svého osobního času. Odešla jsem z kanceláře, kde jsem měla zázemí a jistotu platu. Ta doba, než se člověk dostane na trh, je poměrně dlouhá, takže jsem si musela půjčit a na nějakou dobu se uskrovnit.

Hedvábí je navíc velmi drahý a problematický materiál. Trvalo mi déle než rok, než jsem se ho vůbec naučila šít. Ale když chce člověk bojovat, musí něčím začít. A hedvábí na trhu opravdu není, takže jsem věděla, že by to mohl být pro značku průlom na trh.

Celý rozhovor si můžete přečíst v magazínu POSITIV Business & Style 3/2021.

RELATED ARTICLES