Černou louku mají návštěvníci i Ostravané spojenou především s konáním výstav a veletrhů, areál však už dávno nabízí kromě rozmanitých akcí pro veřejnost také sportovní, kulturní a další volnočasové vyžití. Během covidové pandemie patřilo odvětví výstavnictví a pořádání akcí pro veřejnost k nejpostiženějším oblastem vůbec, dnes už ale Černá louka znovu žije naplno. Jak říká její obchodní a marketingová ředitelka Miriam Lehocká – nadechli se a nabrali jasný směr.
Kdybyste měla Černou louku představit člověku, který o ní nikdy neslyšel, jak byste ji popsala?
Ráda říkám, že Černá louka je barevná, hlavně zelená. Je to místo s pohodovou atmosférou, překvapivě jen pár kroků od Masarykova náměstí. Je to veletržní areál s tradicí a výhodou atraktivní lokace v centru města.
Máme navíc skvělé sousedy, se kterými se nám společně daří budovat, jak věřím, oblíbený a funkční veřejný prostor. Loni ateliér MAPPA představil koncept rozvoje naší lokality, který odráží aktuální potřeby města a zohledňuje význam tohoto území.
Co všechno zde tedy obyvatelé Ostravy najdou?
Z obchodního hlediska je pro nás nejdůležitější výstavní pavilon A, místo pro naše vlastní výstavy a veletrhy i prostor pro eventy našich klientů. Areál pak nabízí dětské hřiště, krásnou procházku s propojením na pár minut vzdálenou Loděnici a Slezskoostravský hrad, komunitní zahrádku a mimořádně oblíbené sezónní bistro Pavilon.
Stěžejní náplní Vaší práce však stále zůstává právě pořádání veletrhů a festivalů. Čím jsou speciální?
Při pořádání prodejních výstav a veletrhů musíte neustále sledovat trendy a novinky, konkurenci i preference návštěvníků. Naší ambicí je být nejvýznamnějším veletržním prostorem v regionu, kvalitním a dostupným pro vystavující, ale zůstat atraktivním i pro návštěvníky. Do budoucna se soustředíme také na odborné konference s možností velkoryse řešit doprovodné výstavy.
Jak jste již zmínila, nepořádáte jen vlastní veletrhy. Celá řada akcí je v režii klientů, kteří si prostory pronajmou. Jaká je potom role Vás a Vašeho týmu?
Je to především produkční a technická podpora, pomoc s logistikou či marketingem. Postupně modernizujeme prostory, mobiliář i technické vybavení pro eventy. Máme velmi zkušený tým, v tomto oboru jsou mí kolegové daleko zkušenější než já samotná. Věřím, že nasazení a nadšení je to, proč se za námi klienti vrací. Tady bych ráda pozvala Vaše čtenáře na novou podzimní sezónu (veletrhy Svatba, Kreativ, Student a Job či hradní hodokvas). A také, i když se to zdá být předčasné, i na Ostravské Vánoce.
Ve světě event managementu se pohybujete již celou řadu let, dříve jste působila jako obchodní a marketingová ředitelka v Dolních Vítkovicích. Co vás na produkci a event managementu nejvíc baví?
Lidé. Na mé práci jsou tím nejlepším, nejzajímavějším a nejvíc inspirativním – lidé. Kolegové, obchodní partneři i návštěvníci. A zároveň jsou také tím nejsložitějším.
Celý rozhovor včetně anglického překladu naleznete v magazínu POSITIV Business & Style 3/2023 ZDE.