Pondělí, 28 listopadu, 2022

Sociální sítě jako nástroj rychlého testování vaší vize, produktu nebo myšlenek

Sociální sítě. Fenomén doby. Můžete je mít rádi nebo je zatracovat. Jedno je ale jisté. Sociální sítě a marketing na těchto platformách je nedílnou součástí marketingových mixů moderních firem. A tento fakt bude do budoucna pouze sílit. A proto je důležité potlačit osobní antipatie, přihlédnout k datům a svůj business tomu přizpůsobit.

Dnes si povíme něco o tom, jak se dají díky reklamním kampaním rychle testovat vaše teze, produkty, myšlenky a vize. Reklamní kampaně na sociálních sítích a potažmo v celém digitaalním prostředí vám totiž umožňují efektivní zacílení konkrétních cílových skupin uživatelů a jejich levné oslovení. 

Způsob, který mi v DIGITAALu používáme dnes a denně pro všechny naše klienty se jmenuje AB testování. Není to objevení Ameriky. Za to se jedná o velmi rychlý a efektivní způsob, jak můžete ve velmi krátkém čase zvyšovat efektivitu vašich kampaní o stovky procent.

AB testování spočívá v tom, že proti sobě postavíte dvě (i více) zcela odlišných proměnných. Na začátku všech kampaní vždy AB testujeme cílové publikum. Po vyslechnutí klienta nastavíme první z kampaní tak, aby cílová skupina odpovídala představám a zkušenostem klienta. A jako protiváhu postavíme kampaň cílenou podle našich zkušeností a přesvědčení. Reklamní sdělení jsou ale pro obě skupiny totožná. Musejí. Jinak byste nedokázali porovnat výsledky mezi sebou. Vždy se testuje jen jedna proměnná. 

Až do tohoto okamžiku ale ověřujeme naše domněnky. Domněnku klienta o chování jeho klientů a domněnku naší. Během pár dní však získáme konkrétní čísla a od té doby už se vše řídí tvrdými daty. Stejné reklamy, ale rozdílná publika budou s největší pravděpodobností generovat rozdílná čísla. My v DIGITAALu sledujeme celou řadu ukazatelů, podle kterých vyhodnocujeme úspěšnost kampaní. A tato čísla pak dáváme do kontextu toho, jak se chovají tito lidé na webu. Nejde tedy pouze o to, že některé publikum získá větší počet lajků nebo proklik na web je levnější. Tito lidé pak na vašem webu mohou trávit jen pár vteřin, z webu hned odejít nebo nedělat žádnou z požadovaných akcí.

Po pár dnech, a můžeme se bavit skutečně o jednotkách dní, tak můžeme vyhodnotit ‚úspěšnost jednotlivých cílových skupin. Tu horší z kampaní vyřadit. Tu úspěšnější posílit. A nebo poté hned vytvořit do AB testu další cílové publikum. A tak pořád dokola až do doby, kdy dojdeme k závěru, že o cílovém publiku máme jasno. To jsou oni, ti, na které potřebujeme cílit a interagují s naší kampaní tak, jak potřebujeme.

Celý článek si můžete přečíst ZDE.

Zdroj: Jiří Kratochvíl

RELATED ARTICLES