Sobota, 27 července, 2024

Jak na nábor kvalitních zaměstnanců při současné nízké nezaměstnanosti

Přetrvávající nízká nezaměstnanost v České republice, která se v listopadu 2023 držela na hodnotě 3,5 procenta, nemusí být dobrou zprávou pro personalisty. Jak se s tímto fenoménem vypořádávají v Plaček Group, pod kterou patří i prodejny Super zoo s chovatelskými potřebami? „Současná situace na trhu práce je pro samotné uchazeče o zaměstnání naopak velice pozitivní a mohou si vybírat – proto i my vycházíme maximálně vstříc a lákáme na zajímavé výhody pro zaměstnance, skvělé pracovní prostředí a týmovou spolupráci, vzdělávací programy a kariérní postup,“ uvádí Group HR ředitelka Irena Filařová Nucová.

Konkrétně Plaček Group v současné době při rychlém otevírání nových prodejen po celé České republice shání zájemce na různorodé pozice, jako třeba prodavač/ka, vedoucí směny, manažer/ka prodejny či účetní, Group Financial Controlling Team Leader a Business/IT analytik: „Situace je u nás obzvlášť znatelná vzhledem k naší expanzi na trhu s chovatelskými potřebami a s tím spojeným vysokým tempem otevírání nových prodejen. Aktuálně máme přes 180 prodejen Super zoo a v rámci celého holdingu Plaček Group se chceme do roka dostat na číslo 400,“ dodává Irena Filařová Nucová. 

Jedním z konceptů moderního řízení lidských zdrojů je nezaměřovat se při výběru kandidáta striktně na požadavky konkrétní pracovní pozice, ale vybírat zaměstnance s potenciálem do budoucna a soustředit se na jejich schopnosti a ochotu učit se novým věcem. „U nás klademe důraz také na to, zda se jejich osobní hodnoty shodují s našimi hodnotami, mezi které patří například spolupráce, rozvoj a důvěra,“ vysvětluje Irena Filařová Nucová, podle které je pracovní trh třeba lépe vytěžovat a dávat šanci všem skupinám uchazečů, včetně třeba maminek na rodičovské dovolené, tedy mnohem více nabízet kratší úvazky. V Plaček Group jsou zaměstnanci vnímáni jako stěžejní součást skupiny a při plnění obchodních a společenských cílů jsou stejně důležití jako samotní zákazníci a jejich domácí mazlíčci. „V jakém duchu pečujeme o naše zaměstnance, vám může napovědět naše speciální prosincová akce Dny v tričkách. Lidé z kanceláří z centrály Plaček Group na jeden den 18. nebo 19. prosince opustí svá stálá pracovní místa a vyjedou do terénu pomoci týmům na prodejnách, kde v hnědém tričku s logem obsluhují zákazníky,“ popisuje Irena Filařová Nucová. Vůči prodejnám jde o vyjádření milého gesta a porozumění tomu, že v předvánočním období jede provoz na vysoké obrátky, s čímž chtějí lidé z kanceláří pomoci. Pro ně je to zase příležitost poznat svou práci z té druhé strany a na vlastní kůži zažít reálný provoz na prodejně se všemi jeho specifiky. 

Skupina Plaček, do které v České republice patří řetězec chovatelských potřeb Super zoo, se zabývá segmentem domácích mazlíčků už od 80. let. Jako klíčový hráč na evropské scéně s ročním obratem 260 milionů EUR provozuje přes 370 maloobchodních prodejen a zaměstnává více než 2 900 zaměstnanců v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Lotyšsku. Velkoobchodní kanál distribuuje produkty pro domácí mazlíčky více než tisíci obchodním partnerům ve 20 zemích.

Group HR Director Irena Filařová Nucová

Irena Filařová Nucová působí ve skupině Plaček jako Group HR Director. Při řízení lidských zdrojů uplatňuje své mnohaleté zkušenosti z nadnárodních společností i ze státního sektoru. V oboru se zaměřuje na moderní a štíhlé end-to-end HR procesy, M&A projekty, akvizice talentů, řízení lidí a bezpapírové HR. Z pozice Group HR Director má Irena Filařová Nucová velmi blízko k dění v celé firmě a podílí se tak na rozvoji a posilování pozice Plaček Group na trhu.

O společnosti

Skupina Plaček zahrnující řetězec chovatelských potřeb Super zoo, je rodinná firma, která se zabývá segmentem chovatelských potřeb od roku 1986. Je jedním z klíčových hráčů na evropské scéně. Provozuje přes 370 maloobchodních prodejen a zaměstnává více než 2 900 zaměstnanců. Obchody patřící do skupiny Plaček naleznete v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Lotyšsku. 

Super zoo je největším řetězcem v segmentu chovatelských potřeb a implementací nových technologií potvrzuje svou pozici lídra trhu. Jako první ve svém oboru otevřel řetězec bezobslužnou prodejnu 24/7. Aktuálně má Super zoo celkem tři prodejny fungující v hybridním režimu. Mezi další inovace patří in-store grooming salóny, shop-in-shop veterinární ordinaci, nejrychlejší rozvoz nákupů po Praze, věrnostní program Super zoo family a mobilní aplikace Super zoo.

Zdroj: Plaček

RELATED ARTICLES