Přetrvávající nízká nezaměstnanost v České republice, která se v listopadu 2023 držela na hodnotě 3,5 procenta, nemusí být dobrou zprávou pro personalisty. Jak se s tímto fenoménem vypořádávají v Plaček Group, pod kterou patří i prodejny Super zoo s chovatelskými potřebami? „Současná situace na trhu práce je pro samotné uchazeče o zaměstnání naopak velice pozitivní a mohou si vybírat – proto i my vycházíme maximálně vstříc a lákáme na zajímavé výhody pro zaměstnance, skvělé pracovní prostředí a týmovou spolupráci, vzdělávací programy a kariérní postup,“ uvádí Group HR ředitelka Irena Filařová Nucová.
Konkrétně Plaček Group v současné době při rychlém otevírání nových prodejen po celé České republice shání zájemce na různorodé pozice, jako třeba prodavač/ka, vedoucí směny, manažer/ka prodejny či účetní, Group Financial Controlling Team Leader a Business/IT analytik: „Situace je u nás obzvlášť znatelná vzhledem k naší expanzi na trhu s chovatelskými potřebami a s tím spojeným vysokým tempem otevírání nových prodejen. Aktuálně máme přes 180 prodejen Super zoo a v rámci celého holdingu Plaček Group se chceme do roka dostat na číslo 400,“ dodává Irena Filařová Nucová.
Jedním z konceptů moderního řízení lidských zdrojů je nezaměřovat se při výběru kandidáta striktně na požadavky konkrétní pracovní pozice, ale vybírat zaměstnance s potenciálem do budoucna a soustředit se na jejich schopnosti a ochotu učit se novým věcem. „U nás klademe důraz také na to, zda se jejich osobní hodnoty shodují s našimi hodnotami, mezi které patří například spolupráce, rozvoj a důvěra,“ vysvětluje Irena Filařová Nucová, podle které je pracovní trh třeba lépe vytěžovat a dávat šanci všem skupinám uchazečů, včetně třeba maminek na rodičovské dovolené, tedy mnohem více nabízet kratší úvazky. V Plaček Group jsou zaměstnanci vnímáni jako stěžejní součást skupiny a při plnění obchodních a společenských cílů jsou stejně důležití jako samotní zákazníci a jejich domácí mazlíčci. „V jakém duchu pečujeme o naše zaměstnance, vám může napovědět naše speciální prosincová akce Dny v tričkách. Lidé z kanceláří z centrály Plaček Group na jeden den 18. nebo 19. prosince opustí svá stálá pracovní místa a vyjedou do terénu pomoci týmům na prodejnách, kde v hnědém tričku s logem obsluhují zákazníky,“ popisuje Irena Filařová Nucová. Vůči prodejnám jde o vyjádření milého gesta a porozumění tomu, že v předvánočním období jede provoz na vysoké obrátky, s čímž chtějí lidé z kanceláří pomoci. Pro ně je to zase příležitost poznat svou práci z té druhé strany a na vlastní kůži zažít reálný provoz na prodejně se všemi jeho specifiky.
Skupina Plaček, do které v České republice patří řetězec chovatelských potřeb Super zoo, se zabývá segmentem domácích mazlíčků už od 80. let. Jako klíčový hráč na evropské scéně s ročním obratem 260 milionů EUR provozuje přes 370 maloobchodních prodejen a zaměstnává více než 2 900 zaměstnanců v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Lotyšsku. Velkoobchodní kanál distribuuje produkty pro domácí mazlíčky více než tisíci obchodním partnerům ve 20 zemích.
![](https://positiv.cz/wp-content/uploads/2023/12/Group-HR-reditelka-Irena-Filarova-Nucova-v-prodejne-Super-zoo-768x1024.jpg)
Group HR Director Irena Filařová Nucová
Irena Filařová Nucová působí ve skupině Plaček jako Group HR Director. Při řízení lidských zdrojů uplatňuje své mnohaleté zkušenosti z nadnárodních společností i ze státního sektoru. V oboru se zaměřuje na moderní a štíhlé end-to-end HR procesy, M&A projekty, akvizice talentů, řízení lidí a bezpapírové HR. Z pozice Group HR Director má Irena Filařová Nucová velmi blízko k dění v celé firmě a podílí se tak na rozvoji a posilování pozice Plaček Group na trhu.
O společnosti
Skupina Plaček zahrnující řetězec chovatelských potřeb Super zoo, je rodinná firma, která se zabývá segmentem chovatelských potřeb od roku 1986. Je jedním z klíčových hráčů na evropské scéně. Provozuje přes 370 maloobchodních prodejen a zaměstnává více než 2 900 zaměstnanců. Obchody patřící do skupiny Plaček naleznete v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Lotyšsku.
Super zoo je největším řetězcem v segmentu chovatelských potřeb a implementací nových technologií potvrzuje svou pozici lídra trhu. Jako první ve svém oboru otevřel řetězec bezobslužnou prodejnu 24/7. Aktuálně má Super zoo celkem tři prodejny fungující v hybridním režimu. Mezi další inovace patří in-store grooming salóny, shop-in-shop veterinární ordinaci, nejrychlejší rozvoz nákupů po Praze, věrnostní program Super zoo family a mobilní aplikace Super zoo.
Zdroj: Plaček