Pondělí, 19 května, 2025

DIGITÁLNÍ LÍDR: Proč nestačí znát „pouze“ technologie?

V dnešní době hrají technologie klíčovou roli v našich životech a role manažera se s nimi výrazně proměňuje. Digitální leadership ale není jen o technologiích, je především o lidech. Protože digitální lídr musí být schopen inspirovat a motivovat svůj tým tak, aby zvládal čelit výzvám digitální doby.

Co tedy dělá digitálního lídra úspěšným?

Schopnost se neustále a rychle přizpůsobovat novým technologiím, trendům a změnám. Mít otevřenou mysl pro nové způsoby práce. Mít hlavu nastavenou na přijímání všeho nového, vyřadit ze slovníku věty typu „To nejde“ nebo „To nebude fungovat“.

  • Ochota experimentovat, zkoušet nové věci, nebát se neúspěchu nebo chyb. Vnímat je jako prostředek k učení a posunu, ne jako selhání.
  • Umět pracovat s daty a informacemi. Vybírat ty důležité, podrobovat je kritickému myšlení, vyhodnocovat a na jejich základě přijímat rozhodnutí.
  • Schopnost vcítit se do potřeb a pocitů jednotlivých členů týmu a umět s nimi komunikovat bez ohledu na jejich věkovou, genderovou nebo jinou diverzitu.
    Nastavení mysli na to, že to nejlepší a nejsilnější, co mám k dispozici, je můj tým, ne já sám.
  • Znalost nových obchodních modelů. Pochopení, jak digitální technologie mění trh, a co může firmě přinést konkurenční výhodu.
  • Schopnost definovat jasnou vizi digitální transformace a sladit ji s obchodní strategií celé společnosti, posilovat své strategické myšlení.

Mnoho manažerů si myslí, že pokud znají nejnovější technologie a mají zkušenost s vedením lidí, automaticky se z nich stávají digitální lídři. To je ale omyl. Digitální lídr potřebuje mít mnohem více: musí umět tyto dvě oblasti propojit a obojí využít k efektivnímu dosahování cílů společnosti, což není v neustále se měnící a turbulentní době zrovna snadné. Když to ale budeme dělat
postupně, krok po kroku, výsledek se dostaví.

Osobně mám kolem sebe mnoho příkladů toho, že se to daří… ale o tom třeba příště.

Autor: Kristýna Kavulok Pochvalitová, strategická ředitelka New Dimension, s.r.o.

Nenechte si ujít další zajímavé příběhy. 📖 Nové číslo POSITIV Business & Style 1/2025 si přečtěte zde.

RELATED ARTICLES