Pátek, 5 září, 2025

Digitální lídr č.2 – Proč nestačí znát „pouze“ technologie?

V předchozím díle jsme si řekli, že digitální leadership není jen o technologiích. Dnes se s vámi podělím o konkrétní tipy z New Dimension. Možná, že některé fungují nebo mohou fungovat i u vás.

Kultura neustálého učení

Digitální lídr vnímá potřebu neustálého učení, sdílení a rozvoje. V New Dimension pro tuto oblast vznikla samostatná pozice. Koordinátor digitalizace má za cíl podporovat tým v oblasti technologií, učit je nové věci, pomáhat měnit myšlení. Má k tomu podporu vedení v podobě rozvojových kurzů a mentoringu odborných partnerů. Dostává také pravidelný prostor ve firemním newsletteru nebo při společných poradách, kde uvádí konkrétní příklady a umí nás pro technologie nadchnout.

Koordinátor digitalizace jako podpora týmu

Rozhodování na základě dat

Úspěšný digitální lídr efektivně pracuje s daty. Má pro to ve firmě nastavené adekvátní systémy a učí tým je využívat. Při zavádění CRM systému pro nás bylo klíčové naučit lidi se systémem pracovat a také komunikovat jeho přidanou hodnotu. Vysvětlovat, proč data vkládat určitým způsobem, vyčíslit, kolik času a kde systém ušetří, nebo jak pracujeme s výstupy.

Praktické využití CRM systému

Ochota experimentovat

Digitální lídr vytváří bezpečné prostředí pro experiment a inovace. Ani u nás není každý inovační projekt úspěšný, ale vždy jej na základě nastavených ukazatelů hodnotíme a přijímáme konkrétní opatření, která jsou pro firmu funkční bez ohledu na celkový výsledek projektu. V řízení pilotních projektů nám pomáhá agilita.

Agilita a řízení pilotních projektů

Jasná digitální vize a strategické myšlení

Digitální lídr má jasnou vizi digitální transformace a dokáže ji komunikovat týmu. Ladí ji s celkovou strategií firmy a pracuje s trendy. Pro nás byla digitalizace procesů strategickým cílem. Součástí bylo nejen odstranění zbytečných papírů nebo zrychlení, ale především komunikace jednotlivých kroků do firmy a motivace ke změně zaběhnutých pracovních postupů.

Komunikace změn do firmy

Věřím, že právě malé, cílené kroky mohou vést k velké změně a posouvat vaši firmu v digitální éře kupředu.

Autor: Kristýna Kavulok Pochvalitová, strategická ředitelka New Dimension, s.r.o.

Článek najdete v magazínu POSITIV spolu s dalšími tipy a novinkami.

RELATED ARTICLES