Peníze nejsou všechno, pokud jde o motivaci zaměstnanců. Jak mohou firmy budovat loajalitu a spokojenost svých týmů i jinak než vysokými finančními odměnami, bylo hlavním tématem diskuzní akce Patriotů MSK „Lidé & odměňování: Jak motivovat jinak než penězi“. Setkání se konalo v inspirativním prostředí Mlýna vodníka Slámy a přilákalo řadu zástupců firem i odborníků z oblasti HR. Opět se sešel plný sál, kde byla cítit inspirace a velká chuť se vzájemně propojit.
Diskuze s odborníky na motivaci zaměstnanců
Během dopoledního programu sdíleli své zkušenosti a praktické tipy tři zkušení odborníci:
- Martin Bazala (RAYNET) přiblížil, jak CRM společnost v Ostravě pracuje s firemní kulturou a proč se rozhodli implementovat zaměstnanecké akciové plány (ESOP) jako nástroj dlouhodobé loajality.
- Kateřina Nogolová na základě svých dvacetiletých zkušeností v HR ve velkých výrobních firmách představila, jak lze motivovat zaměstnance i bez vysokých nákladů a jak důležitou roli hraje otevřená firemní kultura.
- Kristýna Kavulok Pochvalitová (New Dimension) doplnila pohled z expertního hlediska a přinesla příklady úspěšných strategií z různých typů firem.



Otevřená kultura, firemní benefity a work-life balance, Patrioté MSK mají jasno
V rámci panelové diskuze se řešilo, co tvoří a zabíjí otevřenou firemní kulturu, komu se vyplatí zavádět akciové plány a jak lze kreativně pracovat s firemními benefity. Patrioté MSK a diskutující se shodli, že klíčem k motivaci zaměstnanců je kombinace jasné firemní vize, možností profesního růstu a přátelského pracovního prostředí. Mezi efektivní benefity, které nestojí majlant, patří flexibilní pracovní doba, vzdělávací programy, mentoring či možnost pracovat na smysluplných projektech.



Důležité myšlenky, které mezi účastníky rezonovaly
- 🔼 Základní pyramida: Lidé ~ práce ~ peníze. Nebo také people ~ purpose ~ performance. Když jedna noha uhnije, pyramida ještě stojí. Ostatní dvě ale musí fungovat na výbornou.
- 💰 Lidé chtějí čas a peníze. Čas jim dáte tím, že ho pomůžete trávit kvalitněji. Peníze jim můžete dát snadno, ale za nějaký čas se na to zapomene.
- 🎯 Každého motivuje něco jiného. Uvědomte si, kdo jsou vaši zaměstnanci, a hledejte benefity, které jim pomohou. Studenti ve start-upu, maminky pracující z domova, dělníci s velkými rodinami nebo lidé před důchodem ocení různé firemní benefity.
- ✅ Nehledejte za každou cenu, čím se odlišíte. Poskytujte firemní benefity, které lidé budou využívat. Znamená to, že personalisté jejich využívání musí sledovat a ověřovat.
- ⛺️ U větších firemních benefitů využijte metodu landing page. Než opravdu zařídíte příměstský tábor pro děti, spusťte přihlašování, abyste ověřili skutečný zájem.
- 🏠 Kolik času věnujete benefitům při náboru? Málokdo do firmy přijde nebo odejde kvůli MultiSportce. Ale ano, některé benefity jsou samozřejmost a jejich absence vás penalizuje: Home office jsou nové stravenky.
- 🚪 Největší benefit je dobrá firemní kultura, informační otevřenost, přístupné porady a spolupodílení se na rozhodnutích. A to, když lidi necháte sáhnout na výsledek. Pracujte na tom a komunikujte se zaměstnanci.

Partner akce
Akci Patriotů MSK podpořila společnost New Dimension, která připravila nejen menu inspirativních firemních benefitů, ale i soutěž pro účastníky.
Autor: redakce, fotografie: Patrioti MSK