Původně kadeřnice, která začala podnikat s 15 000 Kč v kapse. Dnes je majitelkou úspěšného e-shopu s obratem přes 250 milionů korun. Dala si cíl získat během roku 100 000 sledujících na TikToku, a to se jí povedlo.
Eriko, jaký byl prvotní impuls k tomu, že jste začala podnikat?
Nenastal konkrétní impuls, spíše to organicky vyplynulo z mého životního stylu. Účelem nikdy nebylo stát se podnikatelkou. Cílem bylo dělat to, co mě baví.
Jaká část vašeho podnikání vás baví nejvíce?
Nejvíce mě baví jakýkoliv pokrok nebo posun k lepšímu. Ať už jde o zefektivnění procesu, zvýšení obratu nebo povedenou kolekci. Baví mě vše a nakonec mě baví i problémy spojené s podnikáním. Jsou to lekce a zkušenosti, které jsou nepřenositelné a nikdo mi je nikdy nemůže vzít.
Podnikání jako cesta neustálého růstu
Věděla jste vždy, že bude podnikání vaší celoživotní kariérou?
Z mého pohledu je podnikání běžnější formou obživy než „běžné zaměstnání“ a také mnohem přirozenější. Každý z nás má talent na něco jiného, stačí ho objevit a dělat to nejlépe, jak umíme. Když vytvoříme něco dobrého, náš produkt nebo služba si najde zákazníky ochotné zaplatit. Zaměstnanecké poměry se začaly formovat až během průmyslové revoluce v 18. století. Do té doby byli všichni podnikatelé. Pěstovali, vyráběli, prodávali na trhu… Mně je to tak přirozené, že jsem se nad tím vlastně nikdy nezamýšlela.
Byly nějaké překážky, které jste musela zvládnout v průběhu cesty za podnikáním?
Určitě byly, jsou a budou. Ale koukám na ně jako na příležitosti. Občas mi je vyčítáno, že když v našem týmu dá někdo výpověď, jsem schopná místo uraženého ega uspořádat rozlučkovou večeři a udělat maximum pro hezké rozloučení. Každý odchod, i když šikovného člověka, vidím jako šanci si zrevidovat, co mi u té dané osoby překáželo nebo naopak vyhovovalo, a na základě toho upravit svou představu o náhradě a posunout se k ideálu. Firma prochází evolucí a mění své potřeby.
Projekt The ŽENY vznikl s vizí ukázat dětem a mladým dospělým, co je možné a nemožné. Primárním cílem je redukovat dědičnou chudobu v sociálně či jinak znevýhodněných rodinách, motivovat k seberozvoji a podpořit psychickou kondici a sebedůvěru dětí a mladých dospělých. A to skrze příběhy žen, které překonaly obdobné překážky a dosáhly nevídaného úspěchu.
Co vás vedlo k tomu se připojit do projektu The Ženy?
Rozhodla jsem se připojit k projektu The Ženy, protože věřím v jeho potenciál a cítím, že mi dává prostor pro šíření pozitivních a inspirujících myšlenek. Cokoliv hezkého a milého, co vypustíme do světa, svět kultivuje a zlepšuje. A to je rozhodně třeba, speciálně v době, kdy negativní informace začínají mít silnější hlas než ty pozitivní.
![](https://positiv.cz/wp-content/uploads/2023/11/L1021383-1-684x1024.jpg)
![](https://positiv.cz/wp-content/uploads/2023/11/L1021400-1-684x1024.jpg)
Co byste vzkázala ženám, které si nevěří jít do vlastního podnikání?
Najděte si partnera nebo přátele, kteří vám budou oporou, zbavte se toxických vztahů, eliminujte vztahy s negativními lidmi, obklopujte se lidmi s entuziasmem, kteří vidí možnosti a ne překážky. Jeden můj vzkaz nikoho nikam neposune, ale vliv vašeho okolí rozhodně ano. A je na vás, jestli to bude směrem dolů nebo nahoru.
Děkujeme Vám za rozhovor a ať se vám daří.
Zdroj: redakce
Ambasadorka: Erika Nábělek Eliášová
Fotograf: Martin Řezáč
Styling: Luděk Šmehlík
Makeup: Kristina Dittrich
Hairstyle: Ellen Sýkorová, Oksana Bezyk
Backstage: Petr Klempa, Sab Lauren
Video/rozhovory: Adam Michna