Původně kadeřnice, která začala podnikat s 15 000 Kč v kapse. Dnes je majitelkou úspěšného e-shopu s obratem přes 250 milionů korun. Dala si cíl získat během roku 100 000 sledujících na TikToku, a to se jí povedlo.
Eriko, jaký byl prvotní impuls k tomu, že jste začala podnikat?
Nenastal konkrétní impuls, spíše to organicky vyplynulo z mého životního stylu. Účelem nikdy nebylo stát se podnikatelkou. Cílem bylo dělat to, co mě baví.
Jaká část vašeho podnikání vás baví nejvíce?
Nejvíce mě baví jakýkoliv pokrok nebo posun k lepšímu. Ať už jde o zefektivnění procesu, zvýšení obratu nebo povedenou kolekci. Baví mě vše a nakonec mě baví i problémy spojené s podnikáním. Jsou to lekce a zkušenosti, které jsou nepřenositelné a nikdo mi je nikdy nemůže vzít.
Podnikání jako cesta neustálého růstu
Věděla jste vždy, že bude podnikání vaší celoživotní kariérou?
Z mého pohledu je podnikání běžnější formou obživy než „běžné zaměstnání“ a také mnohem přirozenější. Každý z nás má talent na něco jiného, stačí ho objevit a dělat to nejlépe, jak umíme. Když vytvoříme něco dobrého, náš produkt nebo služba si najde zákazníky ochotné zaplatit. Zaměstnanecké poměry se začaly formovat až během průmyslové revoluce v 18. století. Do té doby byli všichni podnikatelé. Pěstovali, vyráběli, prodávali na trhu… Mně je to tak přirozené, že jsem se nad tím vlastně nikdy nezamýšlela.
Byly nějaké překážky, které jste musela zvládnout v průběhu cesty za podnikáním?
Určitě byly, jsou a budou. Ale koukám na ně jako na příležitosti. Občas mi je vyčítáno, že když v našem týmu dá někdo výpověď, jsem schopná místo uraženého ega uspořádat rozlučkovou večeři a udělat maximum pro hezké rozloučení. Každý odchod, i když šikovného člověka, vidím jako šanci si zrevidovat, co mi u té dané osoby překáželo nebo naopak vyhovovalo, a na základě toho upravit svou představu o náhradě a posunout se k ideálu. Firma prochází evolucí a mění své potřeby.
Projekt The ŽENY vznikl s vizí ukázat dětem a mladým dospělým, co je možné a nemožné. Primárním cílem je redukovat dědičnou chudobu v sociálně či jinak znevýhodněných rodinách, motivovat k seberozvoji a podpořit psychickou kondici a sebedůvěru dětí a mladých dospělých. A to skrze příběhy žen, které překonaly obdobné překážky a dosáhly nevídaného úspěchu.
Co vás vedlo k tomu se připojit do projektu The Ženy?
Rozhodla jsem se připojit k projektu The Ženy, protože věřím v jeho potenciál a cítím, že mi dává prostor pro šíření pozitivních a inspirujících myšlenek. Cokoliv hezkého a milého, co vypustíme do světa, svět kultivuje a zlepšuje. A to je rozhodně třeba, speciálně v době, kdy negativní informace začínají mít silnější hlas než ty pozitivní.
Co byste vzkázala ženám, které si nevěří jít do vlastního podnikání?
Najděte si partnera nebo přátele, kteří vám budou oporou, zbavte se toxických vztahů, eliminujte vztahy s negativními lidmi, obklopujte se lidmi s entuziasmem, kteří vidí možnosti a ne překážky. Jeden můj vzkaz nikoho nikam neposune, ale vliv vašeho okolí rozhodně ano. A je na vás, jestli to bude směrem dolů nebo nahoru.
Děkujeme Vám za rozhovor a ať se vám daří.
Zdroj: redakce
Ambasadorka: Erika Nábělek Eliášová
Fotograf: Martin Řezáč
Styling: Luděk Šmehlík
Makeup: Kristina Dittrich
Hairstyle: Ellen Sýkorová, Oksana Bezyk
Backstage: Petr Klempa, Sab Lauren
Video/rozhovory: Adam Michna