Úterý, 1 dubna, 2025

Customerscore.io získal investici a pomáhá SaaS firmám zlepšit retenci zákazníků

Brněnský startup Customerscore.io, který pomáhá SaaS firmám identifikovat odcházející zákazníky a využít potenciál těch stávajících, získal pre-seed investici ve vyšších jednotkách milionů korun. Investiční kolo vedl JIC Ventures, mezi investory patří také Nextech Ventures a angel investoři Miroslav Uďan, Michaela Schärerová a Lukáš Martinák.

„S týmem Customerscore.io spolupracujeme dlouho a máme za sebou společnou zkušenost z JIC Booster akcelerátoru. Jsme přesvědčeni, že jejich platforma má obrovský potenciál pomoci SaaS firmám lépe řídit zákaznickou retenci a růst,“ říká Radim Kocourek z JIC Ventures.

SaaS firmy přicházejí až o třetinu zákazníků ročně – Customerscore.io přináší řešení

Firmy poskytující software jako službu často netuší, proč zákazníci odcházejí. Když každý měsíc odejde jen 3 % zákazníků, za rok je to skoro třetina všech. Zároveň u současných zákazníků plně nevyužívají další možnosti, přestože je mnohem levnější udržet si stávajícího zákazníka než získat nového.

Customerscore.io tento problém řeší pomocí chytrého hodnotícího systému, který sleduje, jak se zákazníci chovají, a odhaduje, kteří pravděpodobně odejdou a kteří by mohli koupit více služeb. Hlavní předností této platformy je automatické zasílání zpráv podle toho, jak se zákazník chová. Firmy tak mohou včas kontaktovat zákazníky, kteří zvažují odchod, a zároveň nabízet vhodná vylepšení nebo dodatečné služby těm, kteří o ně budou mít největší zájem.

„Věříme, že Customerscore.io změní způsob, jakým SaaS firmy přistupují k retenci a upsellům. Je to nástroj, který dokáže efektivně škálovat retenci zákazníků,“ říká angel investor Miroslav Uďan.

„Když je ve firmě jen pár lidí zodpovědných za celou zákaznickou bázi čítající stovky nebo tisíce zákazníků, musí vědět, jak je efektivně segmentovat a na koho se zaměřit, aby to přinášelo výsledky. Customerscore.io dodává vhled, který dokáže i malému týmu udělat velký rozdíl,“ hodnotí Lukáš Martinák, investor a konzultant v oblasti péče o zákazníky a VP Customer Success v Kontent.ai.

Investice podpoří expanzi a zrychlení implementace

Startup plánuje investovat získané prostředky do zjednodušení onboardingu nových zákazníků, aby u nich bylo možné platformu rychleji a snadněji zavést. Dále se zaměří na zdokonalení svého scoring modelu pomocí AI metody strojového učení, což povede k ještě přesnější identifikaci rizikových zákazníků i upsell příležitostí. V neposlední řadě chce Customerscore.io využít investici k expanzi na západní trhy.

„Peníze použijeme zejména na zrychlení implementace systému u nových zákazníků – naším cílem je vybudovat plně self-service platformu. Investujeme také do dalšího vylepšení scoring modelu pomocí machine learningu a do expanze na zahraniční trhy,” říká Tomáš Horáček, CEO a spoluzakladatel Customerscore.io.

Růst zákazníků potvrzuje hodnotu řešení

Mezi první zákazníky Customerscore.io patří SaaS platforma Survio, která díky automatizované komunikaci a analýze zákaznického chování za pouhé dva měsíce dosáhla 60 % celkových příjmů z upgradů jako za celý rok 2024. Očekává, že do poloviny roku výrazně překoná loňská čísla.

„Naši platformu nestavíme jako další CRM. Zaměřujeme se na SaaS firmy, které mají stovky až tisíce menších zákazníků. Pro takové firmy je nereálné, aby se každému zákazníkovi věnovala na individuální bázi.” říká Patrik Chalupa, CSO a spoluzakladatel Customerscore.io.

Zdroj TZ Customerscore.io

RELATED ARTICLES