Pátek, 21 února, 2025

Rekordní rok Kofoly: I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila předběžné hospodářské výsledky za rok 2024, které potvrzují sílu celé skupiny a jejích značek. Rekordní EBITDA dosáhla výše 1,87 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o téměř 50 %. Tržby skupiny vzrostly o 30 % na 11,31 miliardy korun.

„Tento výsledek reflektuje naši odolnost vůči nečekaným výzvám, včetně výpadků výroby v důsledku povodní, které ovlivnily zejména dodávky v České republice. Navzdory těmto komplikacím se podařilo český trh udržet na úrovni loňského roku,“ komentuje Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku.

Úspěšné značky a tržní trendy

Klíčovým tahounem růstu byly značky Jupí, Kofola a Royal Crown Cola, přičemž vánoční prodeje a obliba formátů „On the Go“ významně podpořily tržby. Na Slovensku došlo k meziročnímu nárůstu tržeb o 20 %, což bylo částečně způsobeno předzásobením zákazníků před zavedením cukrové daně.

Díky akvizici Pivovary CZ Group se skupina Kofola rozšířila i do pivního segmentu. Značky Zubr, Holba a Litovel dosáhly meziročního růstu tržeb o 7,5 %, přičemž plechovkové balení vzrostlo o 25 %.

Výzvy a úspěchy značky UGO

Povodně na Krnovsku měly významný dopad na výrobu značky UGO, která byla pět týdnů bez produkce v segmentu PET (paskalizované šťávy, smoothies, limonády a kombuchy). Přesto se podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 18 %. Divize QSR (UGO Salaterie a Freshbary) rostla dokonce o 20 %, zejména díky digitalizaci, modernizaci technologií a zaměření na kvalitu surovin.

Stabilní růst LEROS a Radenska Adriatic

Bylinný pilíř skupiny Kofola LEROS překonal plánované výnosy i EBITDA díky výborné přípravě na hlavní sezónu. Skvělých výsledků dosáhla i značka Radenska Adriatic, která zaznamenala meziroční růst tržeb o 8,3 % díky horkému létu a silné turistické sezóně. Exportní trhy rostly o 6 %, zatímco Chorvatsko dosáhlo dvouciferného růstu.

Investice a plány na rok 2025

Kofola plánuje v roce 2025 významné investice do výrobních závodů, logistiky a komerčních příležitostí. Očekává se růst konsolidované EBITDA na 1,9–2,0 miliardy korun při 3% růstu tržeb. Významnými tématy budou také dopady slovenské cukrové daně a plánované zavedení zálohování PET lahví a plechovek v Česku.

„Rok 2025 bude rokem velkých investic – chceme posílit efektivitu našich výrobních závodů, logistických cest a komerčních příležitostí. Proto očekáváme capexové výdaje ve výši 60 % celoroční EBITDy,“ uvádí Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

Zdroj: TZ Kofola ČeskoSlovensko a.s.

RELATED ARTICLES