Nedávno jmenovaný prezident společnosti Mitutoyo Europe, Ray Penny, je za 57 let existence společnosti Mitutoyo v Evropě prvním, který tuto funkci zastává, a přitom není z Japonska. Změna vedení předznamenává novou éru s obnovenou strategií posilující ambice této progresivní firmy, jednak navázat na bohaté dědictví úspěchů v metrologii, jednak nahlížet na potenciál nových cest růstu trochu jinou optikou.
Ray Penny: První ne-japonský prezident společnosti Mitutoyo Europe
Společnost Mitutoyo Corporation se sídlem v Japonsku je bezesporu pilířem v oblasti metrologie a je proslulá svým neochvějným zaujetím přesností a inovacemi. Firma, která se opírá o svou dlouhou a úspěšnou tradici, se etablovala na trhu jako přední společnost dodávající pokročilá měřicí zařízení a měřicí systémy pro nejrůznější průmyslová odvětví po celém světě. Jako významný hráč i zde v Evropě vybudovala společnost Mitutoyo po celém našem kontinentu silnou síť dceřiných společností, prodejních kanceláří a servisních středisek, což zajišťuje bezproblémovou podporu evropským zákazníkům v různých odvětvích.
Ačkoli je Ray Penny na pozici prezidenta společnosti Mitutoyo Europe jen krátce, zdaleka není ve firmě nováčkem. Do společnosti nastoupil ve Velké Británii už v roce 1986 jako servisní technik. Další pozice v oblasti provozního servisu a technického prodeje a podpory nakonec vedly k jeho jmenování do funkce manažera pro export ve Velké Británii. V roce 2017 byl jmenován výkonným ředitelem společnosti Mitutoyo UK, což zahrnovalo i jeho působení v představenstvu Mitutoyo Europe. V současné době je prezidentem společnosti Mitutoyo Europe a má na starosti celý region EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika).
Tento kariérní postup je důkazem příležitostí, které mají zaměstnanci ve společnosti Mitutoyo, a to především díky základním principům firmy povyšovat do vedoucích funkcí své vlastní osvědčené zaměstnance a vychovávat si mladé talenty prostřednictvím pozitivního pracovního prostředí.
„Myslím, že jsem toho dobrým příkladem,“ říká Ray Penny. „Jsem hrdý na své úspěchy i na společnost Mitutoyo. Cítím se být součástí firmy, ale nikdy to nepovažuji za samozřejmost. Ať už je vaše role ve firmě jakákoli, musíte projevovat vlastní odhodlání.“
Evropské „způsoby“
Rozšíření odpovědnosti Raye Pennyho na celou Evropu znamená, že musí pochopit kulturu práce v mnoha různých zemích, a to jak ve své firmě, tak i ve vztahu k zákazníkům a prodejcům, což se podle svých slov velmi rád a rychle naučí.
„Přestože má Mitutoyo Europe nového prezidenta, pro naše prodejce a zákazníky zůstává vše při starém. Jedním z jasných důvodů, proč jsem byl do této pozice jmenován jako první Evropan, je však provedení strategické změny v organizaci společnosti Mitutoyo – chceme trh sledovat očima regionálních a lokálních zástupců. Neusiluji o plošné změny, protože jsme velmi úspěšná společnost, ale naše centrála v Japonsku chce mít v Evropě lokální organizaci, která bude rychle a pružně reagovat na neustále se vyvíjející trh.“
To je hlavním cílem současného střednědobého plánu vedení společnosti Mitutoyo Europe (2024–2029), neboť společnost směřuje ke své globální „Vizi 100“ v roce 2034, kdy si připomene 100. výročí založení společnosti Mitutoyo. „Vize 100“ má jednoduchý cíl: firma chce být i nadále na špici budoucnosti měření.

Nechte se vést trhem
Ray Penny říká: „Hlavním cílem našeho střednědobého plánu řízení je, aby se společnost Mitutoyo Europe stala firmou „vedenou trhem“. Tím chci říci, že chceme dosáhnout stavu, kdy budeme mít jasnou představu o dnešních i budoucích potřebách trhu. Tyto informace pak můžeme předat našemu týmu výzkumu a vývoje v Japonsku. Nápady na nové produkty musí vycházet z potřeb trhu. Proto jsme v Evropě zřídili regionální marketingové oddělení.“
Mezi metrologickými trhy v Japonsku a Evropě totiž existují zásadní rozdíly. Ačkoliv slouží všem odvětvím, například polovodičový průmysl je mnohem významnější v Japonsku než v Evropě, zatímco v Evropě má mnohem silnější zastoupení letecký průmysl nebo výroba zdravotnické techniky.
„Stejně tak nesmíme zapomínat na naše tradiční odvětví, která se také vyvíjejí. Přestože bylo skvělé sledovat například nedávné otevření našeho kompetenčního centra pro polovodičový průmysl v nizozemském Veenendaalu, nemůžeme se přestat věnovat tradičním průmyslovým odvětvím s jejich měnícími se požadavky.“
Automatizace pro budoucnost
Prozíravý a cílený vývoj produktů je zjevně klíčový jak pro nová, tak pro stávající odvětví, přičemž Ray Penny označuje za oblast, na kterou se zvláště zaměřuje, automatizaci:
„V oblasti automatizace již samozřejmě působíme, ale je to oblast našeho podnikání, ve které vidíme potenciál budoucího růstu. Mitutoyo má širokou nabídku řešení od ruční měřicí techniky až po nejnovější souřadnicové měřicí stroje, systémy pro měření tvaru a polohy, optické měřicí systémy a kamerové měřicí systémy – a vše mezi tím. V některých oblastech napříč tímto spektrem však máme konkurenci. Musíme tedy přemýšlet o rozšíření naší diferenciace na trhu a jednou z oblastí je automatizace inline měření.“
Další oblastí růstu významnou pro Evropu je podnikání společnosti Mitutoyo v oblasti OEM, kde může firma dodávat svá řešení pro bezproblémovou integraci do produktů jiných výrobců. Dodávky objektivů nebo senzorů Mitutoyo výrobcům OEM mohou například zkrátit dobu uvedení na trh, zmírnit problémy a snížit náklady spojené s vlastní výrobou. Společnost Mitutoyo se na tuto oblast v posledních dvou letech intenzivně zaměřila a již zaznamenala živý zájem a pozoruhodné úspěchy.

Styl a obsah
Zajištění toho, aby společnost Mitutoyo a její zákazníci měli z tohoto vývoje a pokroku co největší užitek, bude vyžadovat veškeré zkušenosti a znalosti Raye Pennyho, přičemž nejdůležitější bude implementace vhodné taktiky řízení. Jak by tedy popsal svůj styl vedení?
„Jsem velmi cílevědomý, ale také velmi otevřený,“ říká. „Tým zná své role a cíle, které se od něj očekávají, a já mu věřím, že je splní. Samozřejmě, že ve vedoucí pozici je třeba činit klíčová rozhodnutí, ale jsem dobrý posluchač a věřím, že otevřený přístup přináší lepší odezvu od zaměstnanců. Zároveň to podporuje motivaci a pomáhá udržet si zaměstnance, což je na současném pracovním trhu velmi důležité.“
Dodává: „Víme, v čem jsme silní: jsme metrologická společnost se jménem, které si celé odvětví spojuje s přesným měřením. Naše značka je postavená na základních japonských obchodních atributech, mezi které patří dokonalá organizovanost, efektivita, pokrok a struktura. A protože nikdy neusínáme na vavřínech, už 91 let se nám naše podnikání daří. Společnost Mitutoyo Europe má v současné době vyrovnané roční tržby z prodeje, což lze považovat vzhledem k současným náročným ekonomickým a politickým podmínkám za pozitivní. Přesto jsme si stanovili ambiciózní cíle, což znamená podněcovat kreativitu na všech úrovních podniku.“
Jemné, vřelé chování Raye Pennyho je doplněno v hojné míře pozitivním přístupem a odhodláním. Vzhledem k tomu, že Evropa již významně přispívá k celosvětovému obratu společnosti Mitutoyo, je přesvědčen, že je možné dosáhnout růstu v celém regionu EMEA. Jeho zkušenosti z firmy Mitutoyo a z trhu metrologie znamenají, že by se málokdo byl ochoten vsadit, že společnost v nadcházejících letech nedosáhne stanovených zisků.
Zdroj TZ Společnost Mitutoyo Corporation