Češi stále častěji upřednostňují jedinečné zážitky před materiálními nákupy, přičemž jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je wellness. Nová data Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute, MEI) ukazují, že výdaje ve wellness resortech u nás meziročně vzrostly o 1,9 procentního bodu, což Česko řadí na druhé místo mezi sledovanými zeměmi, hned za Thajskem. Celkově výdaje na luxusní zážitky vzrostly v Česku meziročně o 1,8 procentního bodu.
Luxusní zážitky nahrazují materiální statky
Podle MEI Češi stále častěji investují do péče o sebe, přičemž se zvyšuje podíl výdajů na exkluzivní wellness a prémiové fitness služby. Nejvíce se za wellness resorty utrácí v létě a na podzim, kdy na ně připadá 57 procent celkových výdajů. Naopak prémiová fitness centra zaznamenávají vrchol v zimních měsících s 32 procenty ročních výdajů, zatímco na jaře je to pouze 22 procent. Tento trend je součástí širšího posunu ve spotřebitelském chování, kdy lidé dávají přednost smysluplným a unikátním zážitkům před materiálními statky.
Trendy v prémiových fitness a wellness službách
„Lidé dnes očekávají nejen výjimečné zážitky, ale i jednoduché a bezpečné způsoby, jak za ně zaplatit – ať už jde o relaxaci ve špičkovém wellness resortu nebo účast na skvělém hudebním festivalu. Mastercard přináší platební řešení, která umožňují plynulý a bezstarostný průběh každé transakce, aby se zákazníci mohli plně soustředit na to, co je pro ně důležité,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Mastercard usnadňuje platby za exkluzivní zážitky
Luxusní zážitky nahrazují materiální statkyMastercard dlouhodobě sleduje tyto změny a přináší inovativní platební řešení, která umožňují zákazníkům pohodlně a bezpečně platit za prémiové služby i exkluzivní zážitky po celém světě. Víc informací o aktuální studii Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard najdete zde.
Zdroj: TZ Mastercard