Studenti Střední průmyslové školy elektrotechniky a informatiky Ostrava (SPŠEI) mají nově zrekonstruované učebny a zázemí školní firmy. Vzdělávat se nyní budou i v moderních motivačních prostorách, tzv. Collaborative Learning Spaces (CLS). Vznikla tu i školní firma Prestika. Studenti se tak v praxi budou učit podnikat, zaměří se především na vývoj webových aplikací.
Dnešní slavnostní otevření CLS na ostravské elektrotechnické průmyslovce představuje další milník projektu TPA – inovační centrum pro transformaci vzdělávání financovaného z operačního programu Spravedlivá transformace s celkovým rozpočtem 1,094 miliardy korun. CLS na ostravské „Kratochvilce“ jsou už šesté uváděné do provozu v Moravskoslezském kraji.
„Díky rozsáhlé modernizaci učeben se ostravská elektrotechnická průmyslovka stává vysoce atraktivní střední školou s kvalitním zázemím pro odbornou výuku technických oborů. Studenti tu mají skvělé podmínky k intenzivnímu studiu a rozvíjení svých kompetencí. Věřím, že to ocení a také spolupráce s prosperujícími firmami je bude motivovat k tomu, aby neodcházeli z Moravskoslezského kraje, studovali tady dál na vysokých školách a viděli tu svoji budoucnost. Jsem si jist, že uplatnění na trhu práce tu najdou okamžitě, za pěkné peníze, a ještě je to bude bavit,” uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro školství a sport Stanislav Folwarczny s tím,žeposílit kvalitu technického vzdělávání je jedna z hlavních priorit Moravskoslezského kraje.
„Chceme také zvýšit zájem o studium technických a přírodovědných oborů, proto průběžně pracujeme na zkvalitňování výuky i technického zázemí odborných učeben. Je nutné, aby naše střední školy reflektovaly dynamický technologický vývoj, aby se žáci měli možnost s novými technologiemi seznámit a získali kompetence s nimi pracovat,” dodal náměstek hejtmana Stanislav Folwarcznya upřesnil, že v rámci projektu vznikne na Střední průmyslové škole elektrotechniky a informatiky Ostrava také školní firma Prestika.
„Školní firma je pro studenty skvělou příležitostí, jak získat praktické zkušenosti v podnikání, osvojit si výrobu anebo třeba management a práci v týmu. Především se zaměří na vývoj webových aplikací. Už vyvinuli beta verzi aplikace VizEval pro evaluaci výuky učiteli a žáky. V průběhu března ji budou pilotně ověřovat na třech krajských středních školách a od května předpokládají ostrý provoz na středních školách v regionu. Dalším jejich cílem je vytvořit vlastní deskovou a karetní hru na téma kybernetické bezpečnosti, která nejen baví, ale také vzdělává. Kromě toho se specializují na výrobu reklamních předmětů, nabízejí i tvorbu webových stránek na zakázku. Prestika je prostě místo, kde se studenti učí, rostou a společně tvoří úspěch,“ řekl náměstek hejtmana Stanislav Folwarczny.
CLS jsou moderní motivační prostory určené pro výuku a implementaci Eduboxů – digitálních vzdělávacích materiálů pro učitele a žáky, které pomohou aplikovat do výuky nejnovější trendy. Celkové náklady na vybudování CLS a školní firmy na SPŠEI dosáhly zhruba 8,5 milionu korun.
Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky Ostrava je jednou z osmi páteřních škol v Moravskoslezském kraji, kde CLS vznikají. V provozu jsou už ve Střední škole teleinformatiky v Ostravě-Porubě, Střední průmyslové škole, Obchodní akademii a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky ve Frýdku-Místku, Střední škole technické v Opavě, ve Střední škole technických oborů v Havířově-Šumbarku a ve Střední zdravotnické škole a Vyšší odborné škole zdravotnické Ostrava.
—————————————————————————————
Projekt „TPA – inovační centrum pro transformaci vzdělávání“
Jedná se o strategický projekt Moravskoslezského kraje, který je financován z operačního programu Spravedlivá transformace, s celkovým rozpočtem ve výši 1,094 mld. Kč, z toho investiční výdaje činí 513,6 mil. Kč, neinvestiční výdaje 502,5 mil. Kč, zbývající část výdajů tvoří nepřímé a nezpůsobilé výdaje. Cílem projektu je modernizace odborného vzdělávání a podpora inovací ve vzdělávacím prostředí. Realizace projektu je plánována do konce roku 2027.
Finanční partneři projektu:
- MTA – Moravskoslezská technologická akademie, z. s.
- KVIC – Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace
- 10 středních škol
Zdroj: TZ MSK