Česká asociace interim managementu spolupracuje s mezinárodní sítí asociací interim manažerů INIMA, jejíž jedenáct členů sdílí společné zásady, hodnoty a etický kodex. INIMA podporuje přeshraniční spolupráci s cílem rozvíjet profesi interim managementu a usnadňuje výměnu zkušeností mezi členy partnerských asociací.
Mezinárodní síť asociací interim manažerů vznikla v roce 2020. Nápad se zrodil v hlavě italského interim manažera Jona Selbyho během covidového období. Kontaktoval online ostatní evropské asociace interim managementu. Dostalo se mu vřelého přijetí. Následně bylo vytvořeno Memorandum o porozumění a Etický kodex. Tuto asociaci zakládalo 9 členů (Itálie, Francie, Polsko, Německo, Rakousko, Velká Británie, Španělsko, Švýcarsko a Lichtenštejnsko). V roce 2021 přistoupilo Portugalsko a roce 2022 Česká republika, která je zastoupena Českou asociací interim managementu (CAIM).
Na konci roku 2023 se členové výboru INIMA shodli, že by bylo inspirující potkat se osobně. Na základě této myšlenky bylo zorganizováno setkání výboru INIMA v italském Soave v únoru 2024. Jednotlivé asociace tam prezentovaly zkušenosti ze svých zemí. Zúčastnil jsem se této akce jako člen výboru CAIM, a bylo to velmi inspirující. Výstupy jsem sdílel s kolegy z naší členské základny a využili jsme je k rozvoji. Tato osobní setkání plánujeme uskutečňovat každoročně. V roce 2025 se bude konat v Kolíně nad Rýnem. CAIM u toho opět nebude chybět.
V současné době se představitelé INIMA setkávají online každý měsíc.
Mezi diskutovanými tématy jsou například:
- příprava průzkumu a tržního prostředí interim managementu na rok 2025,
- příprava společného bestpractice manuálu evropského interim manažera s ohledem na rozdíly v jednotlivých zemích,
- vytvoření srovnávací analýzy právního prostředí týkajícího se interim managementu v jednotlivých zemích,
- zajištění možnosti vytvořit jednotné evropské pojištění pro mezinárodní interim managery.

Členové národních asociací mohou také přispívat na webový blog INIMA svými články, které jsou zajímavé pro komunitu interim manažerů. V současnosti je
jedním z témat zkušenost z mezinárodního interim projektu neboli jakým výzvám musel IM čelit a jak úspěšně se mu podařilo projekt dokončit.
Mezinárodní sdílení mezi asociacemi je velmi cenné nejen pro interim manažery, ale také pro majitele firem, kteří chtějí tuto formu spolupráce využívat pro řešení situací ve svých firmách.
Celý článek včetně anglického překladu naleznete v magazínu POSITIV Business & Style 4/2024 zde.

Zimní číslo magazínu POSITIV Business & Style přináší pestrou škálu témat, která reflektují současné výzvy i příležitosti v byznysu, vzdělávání a inovacích.
Čtenáři se mohou těšit na exkluzivní rozhovory, analytické články i inspirativní příběhy osobností, které formují obory, v nichž působí.