Společnosti Mastercard, T-Mobile a CleverMaps společně představují nový produkt MarketSpot, který přináší revoluci na trhu v hodnocení lokalit. Tento inovativní nástroj, využívající pokročilé technologie a prostorová data, umožní podnikatelům všech velikostí efektivně porovnat lokality a vybrat tu nejvhodnější pro jejich podnikání.
Revoluční nástroj pro analýzu podnikatelských lokalit
MarketSpot je postaven na technologii CleverMaps, české IT společnosti zabývající se Location Intelligence, a využívá otevřená data spolu s anonymizovanými a agregovanými daty poskytovanými společnostmi T-Mobile a Mastercard. Produkt je navržen tak, aby podnikatelům umožnil snadno a efektivně hodnotit atraktivitu konkrétních lokalit na základě širokého spektra datových zdrojů.
„Chtěli jsme nabídnout komplexní pohled na jednotlivé lokality, zaměřený speciálně na hodnocení jejich atraktivity pro podnikatele. Proto jsme museli provést detailní analýzu anonymizovaných dat z našeho síťového provozu. Díky propojení údajů o pohybu lidí s komplexními informacemi o platebních transakcích, dopravě a dalších klíčových faktorech nyní podnikatelé získávají praktický nástroj, který jim usnadňuje rozhodování o ideálním umístění jejich podnikání,“ vysvětluje Jakub Kopecký, ředitel pro Průmysl 4.0 společnosti T-Mobile.
Zpracovaná data od T-Mobile poskytují přehled o pohybu obyvatel, zatímco Mastercard přispívá anonymizovanými transakčními daty, která ukazují nákupní chování v dané lokalitě. CleverMaps doplňuje analýzu demografickými daty, intenzitou dopravy a body zájmu, jako jsou bankomaty, obchody či zdravotnická zařízení.
Praktické využití pro podnikatele
MarketSpot umožňuje hodnocení lokalit zadáním konkrétní adresy nebo hledáním optimálního místa ve vybraném území na základě specifických kritérií. Podnikatelé tak mohou snadno zjistit atraktivitu konkrétní lokality díky přehlednému reportu a platit pouze za data, která skutečně potřebují. Cena se odvíjí od počtu analyzovaných lokalit a šíře záběru analýzy.
Tento přístup rovněž zvyšuje konkurenceschopnost podniků, protože přesná a relevantní data umožňují lepší plánování investic a optimalizaci umístění poboček.



Konkrétní příklad použití MarketSpotu
Například provozovatel řetězce s uzeninami, který plánuje otevřít novou pobočku, může pomocí MarketSpotu vyhodnotit, která ze zvažovaných lokalit je nejvhodnější z datového pohledu, aniž by datové analýze rozuměl. Analýza zahrnuje počet rezidentů v okolí, vzdálenost od konkurence, mobilitu lidí a porovnání průměrné výše měsíční útraty.
Strategický nástroj pro podnikatele
„Spolupráce na projektu MarketSpot je dalším logickým krokem v naší snaze podporovat podnikatele a poskytovat jim klíčová data pro jejich růst a úspěch. Těší nás, že jsme spojili síly se stejně smýšlejícími partnery T-Mobile a CleverMaps a společně vytvořili silný nástroj, který pomůže podnikatelům strategicky rozhodovat o nejlepších lokalitách pro jejich podnikání – ať už jde o malé živnostníky, nebo zavedené firmy plánující expanzi. Zpřístupňujeme relevantní data, která byla dosud výsadou jen největších hráčů, a tím výrazně přispíváme ke zlepšení podnikatelského prostředí v Česku,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Partneři projektu MarketSpot
Projekt MarketSpot je řízen a spravován technologickou společností CleverMaps, přičemž T-Mobile a Mastercard jsou projektovými partnery.
„Lokalitu dnes můžeme popsat pomocí celé řady dat – od pohybu lidí přes transakce až po demografii – a tím získat objektivní hodnocení její atraktivity. Klíčem k úspěchu je tato data nejen shromáždit, ale i správně zkombinovat a přetvořit na srozumitelnou informaci. A právě v tom máme v CleverMaps přes deset let zkušeností. Díky technologii a odbornosti, kterou do MarketSpotu přinášíme, mohou i menší firmy pracovat s daty stejně efektivně jako velcí hráči,“ říká Ondřej Tomas, zakladatel a CEO CleverMaps.
Produkt je vhodný pro široké spektrum podnikatelů od maloobchodu přes pohostinství a služby až po reality. Pomůže jim zajistit, aby svou pobočku měli na místě, které je snadno dostupné cílové skupině, která je ochotna za produkt či službu platit. To jim pak dokáže zajistit nejen správné oslovení zákazníků, ale i zisky a návratnost investice.
O partnerech projektu
CleverMaps je česká technologická společnost, která se zabývá již deset let analýzou a vizualizací geografických dat. CleverMaps platforma, které zahrnuje vše od tržiště s prostorovými daty až po jejich analýzu a vizualizaci pomocí interaktivních map, umožňuje firmám lépe porozumět svým datům a dělat na jejich základě informovaná rozhodnutí.
Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.
T-Mobile je s více než 6,5 miliony zákazníky největší mobilní operátor v ČR. Svou 5G sítí operátor aktuálně podle ČTÚ pokrývá 95 % populace a dlouhodobě se zaměřuje také na budování a rozvoj optické infrastruktury. Vyjma zaměření na koncové zákazníky nabízí společnost služby i pro byznysové partnery pod hlavičkou T‑Business. V rámci odpovědného podnikání se operátor soustředí na ochranu životního prostředí a digitální inkluzi.
Zdroj: TZ MarketSpot