Čtvrtek, 21 listopadu, 2024

Týmová práce interim manažerů dává zákazníkovi větší užitek

Interim manažeři, členové České asociace interim managementu, pomáhají malým, středním i velkým firmám řídit změny a důležité projekty, řešit mimořádné stavy společností, nástupnictví, vyrovnávat se s nedostatkem či výpadkem odborných kapacit vlastních zaměstnanců nebo se změnou situace na trhu. Často řeší také krizové situace a zachraňují provozy podniků a organizací. Tito interim manažeři mají dlouholeté zkušenosti, působili v mnoha různých rolích i profesionálních týmech, pomáhali s řešením problémů stovkám podniků a organizací, mnohým z nich zachránili jejich existenci.

Interim manažeři pracují na jednotlivých projektech samostatně, ale stále častěji pracují v týmech. Tato spolupráce je pro zákazníka mnohem efektivnější a komplexnější, umožňuje sdílet dovednosti, obsáhlé zkušenosti a různé pohledy na řešení daných situací. Kombinace individuálních schopností, kdy každý z interim manažerů je obvykle na danou roli tzv. „překvalifikován“, s týmovou spoluprací vede k rychlejší realizaci projektů, změn a zejména řešení krizových stavů.

V rámci zahájení spolupráce se zákazníkem je obvykle na jednotlivých projektech realizována prvotní analýza situace v rozsahu dohodnutém se zadavatelem, jednotlivá zjištění jsou následně prezentována zákazníkovi a jsou vytvořeny návrhy řešení, resp. dalšího postupu. Poté probíhá implementace navržených opatření a řešení, kdy interim manažer po určitou dobu vykonává exekutivní činnost přímo v dané společnosti. Týmy interim manažerů pak dokáží uchopit analýzu komplexně a velmi rychle pojmenovat úzká místa. 

V sestavených týmech lze kombinovat různé odbornosti a angažovat zkušené profesionály, kteří mají pro daný obor nejlepší předpoklady. Může se jednat o strategické plánování, řízení společnosti, mentoring managementu, obchodní aktivity, finanční řízení a controlling, řízení lidských zdrojů, řízení výrobní či technické oblasti, ale i plánování vč. efektivního průchodu zakázky firmou. V neposlední řadě se jedná o nastavení nákupu, logistiky i efektivitu všech aktivit v rámci nastavení firemních procesů a standardizovaného systému řízení. Podceňovanou oblastí ve firmách je obvykle péče o zákazníka či poskytování služeb, které jsou při správném nastavení také významným zdrojem příjmů společnosti, a to zejména v době, kdy se firmě nedaří vyrábět finální produkty nebo nedosahuje uspokojivých obchodních výsledků.

Celý rozhovor si přečtěte v magazínu POSITIV Business & Style 2/2024 ZDE.

RELATED ARTICLES