Pondělí, 4 března, 2024

Inovace odborníků z VŠB – TUO už funguje v praxi

Lepší efektivitu a větší úsporu v kontextu provozu a údržby si slibují ve firmě Maxion Wheels poté, co jim odborníci z Fakulty strojní pomohli optimalizovat design nosiče kol na lanovém dopravníku. Za inovací, která už se používá v praxi, stojí doktoři Lukáš Hruzík a Miroslav Trochta z Katedry částí a mechanismů strojů.

Spolupráce Fakulty strojní s firmou Maxion Wheels, která se specializuje na výrobu automobilových kol, spočívala v topologické optimalizaci nosiče kol na lanovém dopravníku. Odborníkům se jej podařilo výrazně odlehčit. Zatímco původní design nosiče vážil téměř pětadvacet kilogramů, optimalizovaný nosič není ani dvanáctikilový. Celkem se tak trať lanového dopravníku podařilo odlehčit o více než dvě tuny, což představuje zhruba poloviční úsporu hmotnosti. Celý systém je díky tomu efektivnější a úspornější na údržbu a provoz.

Zdroj: fs.vsb.cz

RELATED ARTICLES