Čtvrtek, 21 listopadu, 2024

DOPHAM’S, neobyčejné boty, které dodají sebevědomí

Víťa a Daja Do Pham, mladý česko-vietnamský pár, se rozhodl na základě vlastní potřeby a zkušeností vybudovat značku s pánskou obuví. Nabízí nejen unikátní zvyšující boty, ale rovněž klasické boty inspirované britským a italským designem. A jak to vlastně všechno vzniklo?

Dajo, s manželem jste oba vyrůstali v Moravskoslezském kraji. Jak se vaše spojení s regionem odráží ve vašem podnikání nebo jaký vliv mělo na vznik značky Dophamsek?  

Vliv mělo velký, protože jsme se v našem regionu potkali, seznámili a nakonec jsme se po pár letech i vzali a začali spolu podnikat. Do minulého roku jsme měli centrální sklad v Třinci, takže ta vazba k našemu regionu je určitě velká.

Trh se zvyšujícími botami v České republice je ještě relativně neobjevený. Vy jste byli vlastně úplně první, kteří se do toho v ČR pustili. Co vás inspirovalo k výrobě tohoto specifického typu obuvi a jaký typ reakcí jste zaznamenali od zákazníků?

Inspirovala nás v první řadě naše vlastní potřeba, protože když jsem si vzala podpatky, tak byl Víťa menší než já. Necítila jsem se moc dobře a navíc např. u společenského tance je mnohem lepší, když muž je ten vyšší, protože vede celý tanec. Proto si první zvyšující boty Víťa vytvořil kutilsky sám. Až následně při návštěvě Hanoje ve Vietnamu jsme objevili, že podobný typ obuvi se tam už vyrábí, a to nás vedlo k tomu začít nabízet zvyšující boty i v Česku. Díky zvyšujícím botám můžou muži získat pár centimetrů k dobru. U našich bot je to 5–7 cm. Reakce zákazníků jsou velmi pozitivní. Často nám posílají fotky ze svatby a děkovné SMS zprávy. Jsou spokojení a spousta našich zákazníků nezůstane jen u jednoho páru bot, ale pořídí si u nás i zvyšující tenisky. Kouzlo je v tom, že navenek vypadají jako běžné boty, ale díky vnitřnímu klínu dodají potřebné zvýšení.

Každý podnikatelský příběh je plný významných okamžiků. Mohli byste se podělit o některé z klíčových mezníků, které zpětně považujete za rozhodující pro růst a rozvoj vaší značky? 

Na začátku podnikání jsme si nechávali vyrábět boty ve Vietnamu, a to byl pro nás velký fail. Takže klíčový moment našeho podnikání byl ten okamžik, kdy jsme výrobu přesunuli do Evropy a měli tak mnohem lepší kontrolu nad výrobou. Samozřejmě jsme díky tomu mohli také nabídnout našim zákazníkům mnohem lepší kvalitu produktu. 

V tuto chvíli nabízíte pouze obuv pro muže. Uvažujete do budoucna o přidání modelů pro ženy, nebo preferujete zůstat specializovaní na pánskou obuv?

Modely pro ženy jsme zvažovali, ale momentálně to není na pořadu dne. Chceme se zaměřit na pánské boty, navíc je ještě spousta lidí, kteří neví, že existují zvyšující pánské boty a tomu bychom chtěli nyní věnovat veškerou naši energii. 

Váš příběh ukazuje, že za každým úspěšným podnikem stojí silný tým. Jaké role v podnikání zastáváte vy a jaké váš manžel a jak se doplňujete ve vedení? 

Spoustu záležitostí řešíme společně a stejně tak o všem rozhodujeme spolu. Ale je určitě pár oblastí, které máme více rozdělené – např. já mám na starosti komunikaci s naším výrobcem a taky částečně marketing a Víťa má na starosti nové modely bot a je naším guru pro perfektní péči o naše zákazníky.

Podnikání často přináší nečekané výzvy. Narazili jste v průběhu budování značky Dophamsek na nějaké specifické překážky? Jak jste tyto situace řešili a co jste se z nich naučili?

Jak jsem zmínila v předchozí odpovědi, na začátku podnikání jsme neměli štěstí na spolehlivého výrobce obuvi. Výzva tak pro nás byla najít jiného – mnohem lepšího, a jsme moc vděční, že jsme ho našli tady v Evropě. Další výzvou byl určitě covid. Tehdy jsme prodávali jen společenské zvyšující boty a společenské akce byly během covidu zakázané. To nás vedlo k rozhodnutí vyrábět i zvyšující volnočasové boty, díky kterým jsme přežili i tyhle divoké covidové časy.

The article, including an English translation, is available in POSITIV Business & Style magazine 1/2024 HERE.

Článek včetně anglického překladu je dostupný v magazínu POSITIV Business & Style 1/2024 ZDE.

RELATED ARTICLES