Úterý, 29 dubna, 2025

Ostrava hostí Czechia Travel Trade Day 2025

Moravskoslezský kraj roste v počtu turistů

Moravskoslezský kraj přivítal v loňském roce více než milion turistů. V počtu příjezdů se tak dostal na předcovidové hodnoty. Z celkového počtu návštěvníků tvořili 80 % rezidenti a 20 % zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj osmým nejnavštěvovanějším. S podporou, zejména zahraniční, návštěvnosti tohoto regionu významně pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2025, která právě odstartovala v Ostravě. Pořádá ji Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Moravskoslezským krajem, městem Ostrava, destinací Severní Morava a turistickou oblastí Ostrava.

Czechia Travel Trade Day – největší incomingová akce v Česku

Czechia Travel Trade Day, neboli TTD, je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu. Agentura CzechTourism ji organizuje ve spolupráci s partnery z řad zástupců krajů, měst, destinačních managementů a dalších subjektů působících v oblasti cestovního ruchu. Cílem je zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu. TTD je koncipován jako dvoudenní akce plná předem domluvených schůzek a pracovních jednání, během kterých se setkávají zástupci zahraničních cestovních kanceláří s českými podnikateli v cestovním ruchu. Součástí jsou i poznávací cesty po hostitelském regionu. Tentokrát ukazuje turistický potenciál Moravskoslezského kraje.

Účastníci z celého světa poznávají Moravskoslezský kraj

„Do Ostravy se sjelo téměř sedm desítek zástupců cestovních kanceláří, nákupčích a touroperátorů z celého světa a více než dvě stovky profesionálů z Česka. Poznávací cesty po regionu a navazující dvoudenní akce se účastní také 15 zahraničních novinářů z evropských, ale i vzdálených zemí, jako je např. USA nebo Jižní Korea. Společně navštívili významné turistické destinace v Moravskoslezském kraji a navázali důležité obchodní kontakty. Na vlastní oči se přesvědčili, že jde o kraj svérázný a specifický. Kraj, ve kterém se snoubí nádherná příroda Beskyd či Jeseníků s pozoruhodnými technickými památkami, které patří mezi největší tahouny cestovního ruchu na severu Moravy a v Česku vůbec,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Na základě takto získaných dojmů pak mohou mnohem lépe předat informace koncovým klientům a motivovat je k návštěvě tuzemska. Akce typu TTD v praxi potvrzují, že tento způsob komunikace je tou správnou cestou. Věřím, že letošní ročník TTD významně pomůže mimo jiné i oblastem, které zasáhla loňská zářijová povodeň.“

Atraktivita Moravskoslezského kraje stoupá

„Moravskoslezský kraj nabízí nejen bohatou industriální historii, ale také krásnou přírodu, folklór i moderní zážitky. A právě osobní zkušenost je klíčem k tomu, aby atraktivitu našeho kraje lidé skutečně poznali. Proto máme velkou radost, že v rámci Czechia Travel Trade Day můžeme odborníkům z cestovního ruchu a médiím představit náš kraj prostřednictvím business setkání, a hlavně pečlivě připravených poznávacích cest. Věříme, že se díky tomu náš region objeví v itinerářích zájezdů mnoha cestovních kanceláří v zahraničí,“ říká 1. náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje Šárka Šimoňáková s tím, že je pozitivní sledovat trend zvyšující se návštěvnosti regionu. „A to i díky aktivitám, kterými se snažíme pro turisty náš region zatraktivnit. Naskočili jsme na vlnu zvyšující se popularity karavaningu a podpořili vznik nových karavanových stání i zlepšení podmínek v některých kempech kraje. Pokračujeme též v podpoře cykloturistiky, finance putují na projektové dokumentace plánovaných stezek ale i na realizaci připravených staveb.” 

Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná, organizátoři vybírají tak, aby představili účastníkům Česko komplexně. V minulosti TTD proběhl v Brně, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni, Olomouci a Hradci Králové.

Ostrava ukazuje svůj turistický potenciál

„Velmi mě těší, že můžeme hostit konferenci Czechia Travel Trade Day ve městě, které aktuálně žije projekty, jež nejenže zkvalitní život místním obyvatelům, ale přilákají turisty z celého světa. Ostrava nabízí industriální zajímavosti, historické památky, ale patří také k nejzelenějším městům v zemi. Návštěvníci často míří do zoo i dalších míst. Nejen sportovní fanoušci očekávají vybudování nového fotbalového stadionu Nové Bazaly, ale připravujeme také projekt nového Centra ledních sportů, pracujeme na zkvalitnění infrastruktury a dopravní obslužnosti města. Věřím, že hosté Czechia Travel Trade Day budou Ostravu vnímat jako moderní, atraktivní a bezpečnou metropoli, do které stojí za to se vypravit,” vyzdvihuje primátor Statutárního města Ostrava Jan Dohnal.  

Festivaly, sport i gastronomie lákají nové návštěvníky

Moravskoslezský kraj je regionem, který v posledních letech získává na stále větší popularitě mezi návštěvníky. A není se co divit. Kromě technických památek a zeleně táhnou oblíbené festivaly, sportovní akce na světové úrovni a za zmínku stojí určitě i největší golfové hřiště v tuzemsku nebo třeba zdejší, čím dál kvalitnější, gastronomie. Potvrzuje to ostatně i fakt, že v tomto kraji najdeme podniky, jež získaly ocenění prestižního gastronomického průvodce Gault & Millau, který hodnotí restaurace, šéfkuchaře a gastronomické koncepty po celém světě. Na rozdíl od Michelinského průvodce, který uděluje hvězdy, Gault & Millau používá bodové hodnocení od 1 do 20 a uděluje tzv. toques (čepice) – čím více, tím lepší restaurace.

Technotrasa a Pojez: chutě a industriální zážitky Severní Moravy

 „Už několik let u nás funguje takzvaný Pojez, který propojuje ty nejlepší restaurace, bistra, kavárny, lokální farmy i bary a ukazuje, že severní Morava a Slezsko jsou regiony plné chutí, příběhů a neopakovatelných zážitků. Chceme motivovat místní a návštěvníky z celé republiky i ze zahraničí, aby objevovali krásu našeho kraje doslova všemi smysly. Součástí Pojezu jsou i gastrofestivaly. Letos je opět pořádáme v ostravských Dolních Vítkovicích, Karlově Studánce a v Ostravici.

Pojez dokazuje, že oblast gastra se u nás velice rozvíjí a milovníci kvalitního jídla a pití u nás najdou mnoho podniků, které stojí za návštěvu. Zároveň je naší hlavní vlajkovou lodí Technotrasa propojující industriální památky a místa spojená s řemeslem,“ uzavírá jednatel Moravian-Siesian Tourism Petr Koudela.

Informace k Czechia Travel Trade Day, včetně vyjádření zástupců agentury CzechTourism a krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism jsou k dispozici také v tomto videu.

Zdroj: TZ CzechTourism

RELATED ARTICLES