Komunikace na sociálních sítích jako pomocník generační výměny ve firmách

Generační výměna ve firmách je dnes jedno z nejskloňovanějších témat. Tradiční firmy vyrostly za pomoci loajálních a zkušených zaměstnanců a nyní před nimi stojí výzva. Tito profesionálové a srdcaři se z firem brzy vytratí kvůli odchodu do důchodu a nemá je kdo nahradit. Ne vše se ve firmě dá digitalizovat, a jak se říká, praxi ničím nenahradíš.

Mladá nastupující generace, ta, která má do těchto tradičních firem nastoupit a převzít otěže od zkušených matadorů, ale očekává od zaměstnání něco úplně jiného než generace starých bardů.

Firmy z oblasti strojírenství, výroby, průmyslu, logistiky atd. se celou dobu soustředily na budování technologie a obchodu. A při tom všem tak trochu zapomněly na posilování pozitivního obrazu u veřejnosti. Prostě to nebylo pro business tak důležité.

Jenže situace se s novou generací výrazně mění. Globální trh je otevřený všem a mladí lidé si mohou vybírat z široké plejády zaměstnání a zaměstnavatelů po celém světě. Chtějí žít jinak a chtějí si prověřit firmu, se kterou spojí svou kariéru (v jejich případě na zhruba 3 až 5 let). Je to generace, která se v podstatě na sociálních sítích narodila nebo je jimi odchována. A proto je logické, že sociální sítě, ať je to Instagram, TikTok, nebo LinkedIn, budou prvním místem, kde vás jako zaměstnavatele budou hledat.

Zcela jistě máte špičkovou technologii, desítky let cizelovanou praxi a produkt, skvělé parťáky v týmu a pěkné benefity. Jenže když to mladí lidé nenajdou a neuvidí na sociálních sítích, máte na pracovním trhu prostě smůlu. Anebo přinejmenším horší výchozí pozici než třeba konkurence, kde management na sílu a potenciál sociálních sítí v náboru a budování značky dobrého zaměstnavatele dávno přišel.

Celý článek si můžete přečíst v e-verzi magazínu ZDE.

Exit mobile version