Domů Business Příběh firmy

Český gastronomický klenot Remoska®

majitel Remosky Sartoris

Elektrická pečící mísa Remoska® je na našem trhu dobře známá a velmi oblíbená. Začala se vyrábět kolem roku 1957 a brzy si našla velkou oblibu v českých domácnostech pro svou univerzálnost přípravy všech druhů jídel, dlouhou životnost a nenáročnou obsluhu a údržbu. Společnost vede jako ředitel Ing. Petr Vaněček, českým majitelem Remosky je Zdenek Sartoris, se kterým jsme si povídali o vizích společnosti i nové výrobní hale.

Pane Sartorisi, první Remoska spatřila světlo světa přesně před 65 lety. Dnes můžeme tento ryze český produkt najít v domácnostech po celém světě. Čím si vysvětlujete svůj úspěch?

Remoska si svůj úspěch zajistila sama svou originalitou, jednoduchostí a kvalitou přípravy jídla. Říká se, že nejlepší věci jsou často ty nejjednodušší, a u pečící mísy Remoska® to platí dvojnásob. Jednoduchý princip ohřevu shora zaručující dokonalý rozvod tepla po celém povrchu hliníkové mísy je zárukou skvěle uvařeného jídla a vlastně kouzlo celého našeho úspěchu.

Už v roce 2001 objevili toto kouzlo kuchařky ve Velké Británii. Tehdy byla našim největším protivníkem mikrovlnná trouba. Dnes je situace již o něco složitější a k mikrovlnce se přidalo spoustu dalších konkurentů od multicookerů, rýžovarů, pecí na chleba… Vstup na další trhy je tak dnes již mnohem komplikovanější, přesto se naší společnosti daří růst nejen v Česku a Velké Británii, ale také v Polsku, Německu nebo třeba v daleké Austrálii.

Minulý rok jste přivítali do rodiny několik nových produktů. Remosku Dua, horkovzdušnou fritézu, kontaktní gril a nerezové nádobí. Jak vytvoření nového produktu funguje, odkud pocházejí nápady?

Před pěti lety jsme se rozhodli pro změnu celé naší strategie. Našim cílem je nyní změnit vnímání slova „REMOSKA“ ze synonyma pečící mísy na značku, a díky tomu si otevřít větší možnosti vývoje celé firmy. Základním kamenem nové strategie bylo přidat nové řady produktů. Jako první přišla na řadu naše pečící mísa. Každopádně po dlouhých diskuzích jsme přišli na to, že samotné pečicí víko bylo vymyšleno naprosto geniálně. Proto jsme se vydali cestou přidávání dalších vík. Cílem bylo přetvořit „jednoúčelovou“ pečící mísu na multifunkční kuchyňský spotřebič. Prvním přírůstkem do rodiny tak byla Remoska® Tria, která umí péct, vařit i dusit. Minulý rok jsme navíc vyslyšeli volání zákazníků po verzi „bez nepřilnavého povrchu“ a uvedli novou Remosku Dua, která kombinuje pečení s možností vaření.

Chceme se rozrůst také o další oblíbené domácí spotřebiče, a právě proto jsme do portfolia přidali první horkovzdušné fritézy a kontaktní gril.

V Kopřivnici budujete novou výrobní halu za zhruba 150 milionů korun. Stejná částka pak poputuje na technologické vybavení. O kolik procent se Vám díky nové akvizici rozšíří výroba a co dalšího hala přinese?

Naše výrobní kapacita vzroste přibližně na pětinásobek. Nebudeme se však zabývat pouze výrobou pečicích pánví, ale většinu produkce má naplnit právě nádobí. Toto nádobí klienti brzy potkají na pultech obchodů nejen pod značkou Remoska®, ale současně chceme přilákat k přesunu výroby zpět do Evropy další tuzemské i zahraniční značky.

Našim plánem je vybudovat v Kopřivnici nové výzkumné a vývojové centrum. V tomto centru bychom měli vyvíjet nové produkty, které budou splňovat vysoké standardy dnešních zákazníků.

Osobně se také těším na zprovoznění kulinářského centra. Chceme v regionu pěstovat povědomí o tom, že vše od naší tradiční značky vzniká jen kousek pod Beskydami a současně přimět lidi rozvíjet své kulinářské dovednosti formou zajímavých kurzů. 

Pane Sartorisi, děkujeme Vám za rozhovor. 

Text: redakce

Foto: REMOSKA s.r.o.

Exit mobile version